איראן נערכת לתקופה שלאחר ביטול הסנקציות האמריקניות

איראן מנסה לנצל את הופעתם של סימני התקדמות בשיחות להסרת הסנקציות האמריקניות נגדה, להגדלת מכירות הנפט שלה בשוק הבינלאומי, לאחר שהכנסות הנפט שלה בעבר קטנו חדות.

הסוכנות ציטטה את בלומברג כי נפט גולמי איראני נוסף עשוי לזרום לשוק בהדרגה.

חברת הנפט האיראנית הלאומית שבשליטת המדינה החלה להפעיל מחדש שדות נפט כדי שתוכל להגדיל את הייצוא, על פי גורמים איראניים.

הסוכנות ציינה בדו"ח כי טהרן עשויה לחזור לרמות הייצור שלפני הסנקציות ,שהסתכמו בכ -4 מיליון חביות ביום ,תוך פחות משלושה חודשים, תוך ניצול מערךהאחסון שלה.

הסוכנות הוסיפה כי ישנם מכשולים רבים שעליהם צריכה טהרן להתגבר עוד לפני שתשיג זאת, מכיוון שכל הסכם שיושג חייב לפרק את סדרת החסמים האמריקאיים לסחר, ספנות וביטוח הקשורים בגופים איראניים.

מחסומים אלה גורמים לרוכשי הנפט האיראניים להסס, לדברי מוחמד עלי אל-ח'טיבי, לשעבר בכיר בחברת הנפט הלאומית.

אל-חטיבי ציפה שההחזרה תהיה תהליך הדרגתי, לא מהיר ופתאומי, ולא יקרה בין לילה. 

טהראן כבר ניצלה את האווירה ששהשתררה עם הגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבית הלבן, כשהחלה לחדש את מכירות הנפט ולהעביר עודפים ממנו לסין, והייצור עלה השנה בכמעט 20% ל -2.4 מיליון חביות ליום, הרמה הגבוהה ביותר זה שנתיים. על פי נתונים של בלומברג.

אם יושג הסכם, טהרן עשויה להגדיל את הייצור לכמעט 4 מיליון חביות ביום תוך שלושה עד שישה חודשים, לדברי אימאן נאסרי, מנכ"ל המזרח התיכון בחברת הייעוץ FGE.

העיתון מציין כי גם אם הסנקציות יוסרו, איראן תתמודד עם בעיות אחרות. חטיבי אומר כי בתי הזיקוק לנפט עשויים לחתום על חוזים שנתיים רק בתחילת השנה הבאה, מה שמותיר מעט מקום לטהרן להגיע להסכמי אספקה ​​ארוכי טווח בשלב זה.

ביידן מבקש לחזור להסכם, וארצות הברית משתתפת בעקיפין במשא ומתן בווינה במאמץ להחיות את הסכם הגרעין ולהסיר את הסנקציות האמריקניות מעל איראן בתמורה להחזרת טהרן למימוש מלא של התחייבויותיה בהסכם הגרעין, שמרבים מהם היא נסוגה בהדרגה החל משנת 2019.

عرض النفط الخام الإيراني للمرة السادسة في بورصة الطاقة – قناة كلمة الفضائية