"אל תאמינו למי שבוכה על פלסטין ורוצח עיראקים חופשיים בדם קר!"

ראש ועדת החוץ והביטחון הלאומי בפרלמנט הערבי, חבר הוועדה לקשרי חוץ בבית הנבחרים הרביעי בעירק לאחר שנת 2003, זאפר אל-עאני, תיאר ביום שישי מה שהוא כינה "מחלוקת" על תנאי הפלסטינים הצבועים.

אל-עאני אמר בציוץ ב- 14 במאי 2021: "אף אחד לא יכול להאמין למישהו שבוכה על תנאי אחינו בפלסטין בזמן שהוא מתנקש בעיראקים חופשיים בדם קר ובלב אסיר תודה .. זו אותה צביעות. אל תאמין להם."

הפגנות והתנקשויות בעירק

בתחילת אוקטובר 2019 הכעס הציבורי על השחיתות וכישלונו של הדרג הפוליטי לאחר 2003 בניהול עיראק הביא למרד חסר תקדים ("מרד 2019") בבגדאד ובאזורי הדרום והפרת התיכון, שזורים במעשי אלימות שגרם להרג של 600 איש ולפציעתם של 30,000, על פי הנשיא החמישי של עירק.

אחרי שנת 2003 מנהיג האיחוד הפטריוטי של כורדיסטן, ברהם סאליח, שתיאר את רוצחי המפגינים כפעולה חוקית  ואילו שר הביטחון השישי בממשלה שלאחר 2003, חסן עלי, תיאר את רוצחי המפגינים כ – "צד שלישי!".

ואחד האירועים העקובים מדם התרחש בנסיריה, שם נהרגו כשלושים מפגינים בגשר זייתון, מה שגרם לגל כעס בבירת עיראק בגדאד ובערי הדרום והפרת התיכונה והוביל לגינוי האייתוללה עלי א-סיסטאני, המתגורר בעיר נג'ף 160 ק"מ דרומית לבירת עיראק, בגדאד.

בהנחיית ראש הממשלה השישי לאחר 2003, המנהיג לשעבר של המועצה העליונה למהפכה האסלאמית בעירק, עאדל עבדול-מהדי הגיש את התפטרותו והטיל על מנהל המודיעין הלאומי, מוסטפא אל-קאזמי, להקים את הממשלה העירקית השביעית לאחר 2003.

اغتيالات غامضة في العراق.. أهداف وخلفيات - شفقنا العراق