"תגלית מפתיעה" – מה קרה כאשר המנה השנייה של חיסון פייזר נדחתה?

מחקר בריטי שנערך לאחרונה הגיע למסקנה מפתיעה כי עיכוב המינון השני של חיסון האנטי-וירוס של חברת  "פייזר" נגד נגיף הקורונה משפר את החסינות בצורה טובה יותר מאשר קבלתו במזמן שנקבע מהראשון.

המחקר שערכה אוניברסיטת בירמינגהם בשיתוף רשויות הבריאות הבריטיות העלה כי הנוגדנים לנגיף הקורונה היו גבוהים פי 3 וחצי אצל אלו שקיבלו את המנה השנייה לאחר 12 שבועות, בהשוואה לאלה שקיבלו אותה לאחר שלושה שבועות. 

למרות ששתי השיטות יספקו את ההגנה הדרושה כנגד הנגיף, העיכוב עשוי לספק הגנה לתקופה ארוכה יותר, לאור הירידה במספר הנוגדנים לאורך זמן.

מדינות, כולל בריטניה וסעודיה, החליטו לדחות את מתן המנה השנייה של החיסונים נגד הוירוס , במטרה לאפשר הפצה נרחבת יותר של המנה הראשונה.

המחקר הבריטי כלל 175 אנשים מעל גיל 80.

על פי הצהרה שפרסמה האוניברסיטה, מחקר זה מהווה השוואה ישירה ראשונה של התגובה החיסונית בתוך קבוצת גיל מסוימת .

בריטניה אישרה את חיסון פייזר על פי מחקרים קליניים בהם המרווח בין שתי המנות לא עלה על שבועות, אך התוצאות החדשות יחזקו את החלטות הממשלה.

"זו הפעם הראשונה בה נחקרים נוגדנים ותגובות חיסוניות כאשר המינון השני ניתן לאחר תקופה ממושכת", אמר מפקח המחקר, ד"ר. הלן בארי.

"המחקר שלנו מראה שתגובת השיא בגוף לאחר המנה השנייה של פייזר משתפרת באופן משמעותי בקרב מבוגרים יותר כאשר המנה השניה נלקחת אחרי 12 שבועות", הוסיף בארי.

לא ברור אם תוצאות המחקר מתייחסות לשאר החיסונים האחרים.

כמה חיסונים שפותחו ברחבי העולם בכדי להתמודד עם משבר קורונה מורכבים משני חיסונים, כמו החיסון "Moderna", "AstraZeneca", "Sinopharm" ו- "Sputnik V".

دراسة أمريكية تحذر من لقاح 'فايزر' وتصفه بالموت البطيء - قناة العالم  الاخبارية