איראן מנצלת את נושא הפלסטינים לקידום האידיאולוגיה שלה במזה"ת

איראן מנצלת את נושא הפלסטינים לקידום האידיאולוגיה שלה במזה"ת

כמה מומחים בעולם כינו את חומייני כאחד הפוליטיקאים הבולטים במאה העשרים, שבעזרת האינטואיציה האופורטוניסטית שלו השתמש בכל הזדמנות כדי לחזק את מעמדו ואת מעמדו של משטרו באיראן ובאזור.

לדוגמא, בתקופה בה היה משטרו בלחץ הן באיראן והן בינלאומית, הוא ניצל את רגשות המוסלמים, הוציא פתווה המתירה את רצח סלמאן רושדי (Salman Rushdie) באשמת חילול השם לנביא מוחמד. המשטר ניסה להסיט את תשומת הלב למקום אחר כדי לשחרר את משטר מלחץ.

מקרה נוסף היה כינויו של יום שישי האחרון של הרמדאן ליום קודס (Quds Day), וקרא למוסלמים ברחבי העולם להפגין תמיכה בעם הפלסטיני. נראה שזה היה צעד לגיטימי בסולידריות עם העם הפלסטיני בקרב המוסלמים, ולכן בתחילה, כשזהותו של חומייני לא הייתה ידועה לא באיראן ולא בקרב המוסלמים בעולם, הוא התקבל בברכה, וההמונים הגיבו. על ידי עריכת הפגנה גדולה ביום זה.

אך למעשה, מטרתו של חומייני הייתה לממש את ההגמוניה שלו במדינות המוסלמיות באזור ולבסס את עצמו כמי שמגן על העם הפלסטיני, אך עם הזמן התברר כי חומייני לא דואג לעם הפלסטיני ואפילו לא לעם איראני. וכל מטרתו הייתה להרחיב את השפעתו. כתוצאה מכך הפגנות אלה נעשו איטיות יותר ויותר מדי שנה, הן באיראן והן במדינות מוסלמיות אחרות.

כעת ברור לעם הפלסטיני ולרוב המוסלמים ברחבי העולם שמדיניותם של חומייני ויורשו חמינאי גרמה לנזק הפלסטיני ביותר.

חומייני, שביקש לראשונה להרחיב את השפעתו בכוח ולצאת למלחמה, התעקש להמשיך במלחמה בת שמונה שנים עם המדינה העיראקית המוסלמית שהרגה יותר משני מיליון בני אדם בשתי המדינות וגרם נזק למאות מיליארדי דולרים. לשניהם.

כשלא הצליח להשיג את מטרתו, הוא ניסה להשיג את מטרתו על ידי תמיכה בכוחות המיליציות המייצגים אותו במדינות האזור, ובאופוזיציה ליאסר ערפאת (Yasser Arafat), אולם, משסירב ערפאת לקבל את ההגמוניה שלו, הוא תמך בחמאס ובכך גרם לפילוג בעם הפלסטיני מכיוון שהוביל למעשה לחלוקה של פלסטין לשני חלקים, מה שהחליש עוד יותר את המדינה הפלסטינית.

המשטר האיראני ממשיך לתמוך בחמאס כזרוע של כוח קודס בפלסטין כדי לקדם את מטרתו של חמינאי, למרות שרוב האיראנים חיים מתחת לקו העוני והמשטר עצמו נמצא תחת הסנקציות של ארה"ב. לדברי מחמוד אל-זהאר (Mahmoud al-Zahar), בכיר בחמאס, בראיון לאל-עלם, ערוץ הטלוויזיה הממלכתית האיראנית בשפה הערבית, קאסם סלימאני, מסר לו פעם אחת 22 מיליון דולר במזומן בארבע מזוודות בשדה התעופה.

כעת, כעבור 40 שנה, המשטר האיראני עדיין מנסה להציג את עצמו כתומך בעניין הפלסטיני, אך לטענתם אין שום קונה בקרב העם האיראני לסיפור של העם הפלסטיני והמוסלמים באזור. וזה הפך להיות מנטרה יומית נגד ישראל ממנהיגי המשטר, אנשי הדת, תפילות יום שישי ומפקדי משה"מ, שטויות שחוזרות על עצמן מדי שנה, בעוד שהמשטר האיראני באזור ובמיוחד במפרץ הפרסי מבודד מתמיד, ומדינות רבות באזור ניתקו את יחסיהם הדיפלומטיים עם איראן, עקב זה הכנסת הטרור לארצם. התפתחויות אלה מעידות על כמה אנשים בעולם לא קונים את הסיפורים של המשטר על הפלסטינים.

השנה, ב-7 במאי, השתמש חמינאי בקורונה כתירוץ לכסות על אי הסכמתם של אנשים לצעוד ביום זה וביטל את הצעדה, ובנאומו בהזדמנות זו, הוא שוב הגזים בהחרבת ישראל. Retrouvez viagra naturel ainsi tous les soins de parapharmacie en stock et pas cher ! דבריו באים בתקופה שרוב האיראנים חיים מתחת לקו העוני ויותר מ 90% מהאיראנים רוצים להפיל את הדיקטטורה הדתית שלו והביעו רצון זה בהפגנות ועצרות שונות בסיסמאותיהם כמו: "לא עזה ולא לבנון, אני מקריבה את חיים לאיראן "או" עזוב את סוריה וחשוב עלינו.