וושינגטון מנסה להרויח זמן לישראל ודוחה כינוס מועצת הביטחון בנושא עזה

נראה כי "חלון הזמנים לפעילות הישראלית נגד החמאס בעזה הולך ונסגר".

רוב חברי מועצת הביטחון רצו להתכנס כדי להחליט על ריסון מעשי האלימות בין ישראל לעזה כבר מחר אך ארה"ב סיכלה הצעה זאת אבל נאלצה להסכים לערוך את הכינוס ביום ראשון הקרוב.

ישראל חייבת להגביר את  תקיפותיה על מנת להשמיד כמה שיותר יכולות של החמאס לפני שהיא תאלץ להפסיק את פעילותה בעזה.

הערבים לעומתם דוחקים במדינות העולם להציל את החמאס כדי שלא יגיעו למצב של השמדה מקסימלית ולהשאיר אותם עם יכולות להמשיך ולהציק לישראל על בסיס מתמשך.

في أقل من أسبوع.. اجتماع ثالث لمجلس الأمن حول العنف بين إسرائيل  والفلسطينيين | الحرة

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר ביום חמישי כי ארצות הברית תומכת בקיום ישיבת מועצת הביטחון בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני "בתחילת השבוע הבא".

דיפלומטים אמרו מוקדם יותר כי וושינגטון חסמה את ארגון פגישת החירום הזו, שתוכננה בתחילה ליום שישי. 

"אנחנו חושבים על תחילת השבוע הבא, ואני מקווה שזה נותן לדיפלומטיה קצת יותר זמן לייצר תוצאות", אמר בלינקן לעיתונאים.

ביום רביעי בערב קראו תוניסיה, נורבגיה וסין לפגישת חירום חדשה של מועצת הביטחון של האו"ם, ביום שישי, שתדון בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, למרות הסתייגויות ארה"ב מהתפקיד של האו"ם להשיב את השקט למזרח התיכון.

דיפלומטים אמרו ל- AFP כי ישראל והפלסטינים ידברו במהלך המושב החדש, שיהיה פתוח לציבור, בניגוד לשתי הישיבות הסגורות הקודמות, שהתקיימו בבוקר יום שני ורביעי.

במהלך שתי פגישות אלה התנגדה ארצות הברית לאימוץ מועצת הביטחון של הצהרה משותפת הקוראת לסיום העימותים.

דיפלומט, שנשא דברים בעילום שם, הצהיר כי הרעיון לקיים פגישה שלישית תוך פחות משבוע הועלה על ידי הפלסטינים.

השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנצור, אמר במכתב שהופנה לבכירים בארגון כי "על הקהילה הבינלאומית, במיוחד מועצת הביטחון, לדרוש ללא דיחוי מישראל להפסיק את התקפותיה על האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית". ולהפסיק את "תכניותיה לעקירה כפויה וטיהור אתני של פלסטינים בירושלים", על פי נוסח הודעתו.

דיפלומט, שנשא דברים בעילום שם, אמר כי מטרת הפגישה החדשה של מועצת הביטחון אינה לערוך עוד ישיבה של  ניסוח טקסטים", אלא "לנסות לתרום לשלום ולנצל את כוחה של מועצת הביטחון המסוגלת לקרוא להפסקת אש. " הוא לא שלל יוזמות אחרות של מדינות ערב באו"ם.

ביום רביעי בבוקר דחתה ארצות הברית את הצעת תוניסיה, נורבגיה וסין לאמץ הצהרה הקוראת ל"ריסון ההסלמה, הפסקת אש וחידוש המשא ומתן ".

כמה מקורות אמרו כי 14 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם תומכות באימוץ הטקסט שהוצע ביום רביעי.

مسؤول أممي يتوقع حربا شاملة.. جلسة طارئة لمجلس الأمن وتنديد تركي باكستاني  باعتداءات إسرائيل | فلسطين أخبار | الجزيرة نت