המערכה על עזה- ביידן שוקל לשלוח את האדי עומר להפחתת המתח

גורם בממשל נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר לאתר החדשות אל-חורה כי הבית הלבן שוקל לשלוח את האדי עומר, סגן עוזר שר החוץ לענייני ישראל-פלסטין, להוביל את המאמצים המתמשכים להפחתת המתח בירושלים.

צעד זה יהיה ההתערבות הראשונה של ארה"ב במשבר המתמשך הנוכחי בין הישראלים לפלסטינים, וזה יהיה גם המסע הראשון של עומר למזרח התיכון מאז כניסתו לתפקיד.

עומר שימש כסגן השליח הנשיאותי המיוחד למשא ומתן בין הפלסטינים לישראלים בין השנים 2014-2017.

המהלך מתרחש בזמן בו ביידן נמצא תחת לחץ הולך וגובר מצד מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס לנקוט עמדה מוצקה יותר בכדי להכיל את האלימות באזור.

האלימות המתגברת מציבה את הנשיא הדמוקרטי מול משוואה מורכבת מבחינה דיפלומטית, שכן האגף השמאלי של מפלגתו דחף אותו לקחת מרחק ברור מישראל לאחר התמיכה האיתנה והחזקה שהוצגה על ידי דונלד טראמפ, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית.

בימים האחרונים הגבירו שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן את הקריאות וההצהרות ל-"הרגעה ".

משקיפים אמרו כי וושינגטון מנסה להתערב בקונפליקט הנוכחי יחד עם שותפים ערבים אחרים כמו ירדן, קטאר ומצרים.

ההסלמה הצבאית גבתה עד כה 61 בני אדם, עם תקיפות ישראליות חדשות על רצועת עזה ושיגור של יותר מאלף רקטות מהרצועה לעבר ישראל, מה שמעלה חשש ל"מלחמה כוללת ".

ביום רביעי בבוקר הודיע צה"ל כי קבוצות חמושות פלסטיניות שיגרו מאז יום שני מעל אלף רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, והוסיפו כי 850 מהן יורטו על ידי מערכת ההגנה נגד טילים או נפלו בשטח  ישראל, בעוד מאתיים טילים נפלו  בצד הפלסטיני של הרצועה.

בישראל נהרגו חמישה בני אדם בירי הרקטות ועשרות נפצעו, כך על פי שירותי המשטרה וההצלה. 

ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי התקיפות האוויריות הישראליות על הרצועה, שבוצעו בתגובה לירי הרקטות מאז יום שני, הרגו לפחות 35 פלסטינים, בהם 12 ילדים. 

חמאס והג'יהאד האיסלאמי הצהירו כי כמה מפקדים נהרגו בתקיפות אלה. ביום רביעי הודיע ​​צה"ל כי יירט מזל"ט שהגיע מרצועת עזה. מעגל אלימות זה פרץ לאחר עימותים במזרח ירושלים .

תמונה