טבח בבית ספר ברוסיה ע"י צעיר חמוש

אירוע קשה ברוסיה: לפחות שמונה בני אדם נהרגו, מרביתם תלמידים, כאשר חמוש בן 19 פתח באש הבוקר בתוך בית ספר בעיר קאזאן לפני שנעצר על ידי כוחות הביטחון. "נכנסה בי מפלצת והתחלתי לשנוא את כולם", נשמע החשוד אומר בסרטון מחקירתו.

הטבח התרחש בבית הספר מספר 175 בעיר קאזאן, בירת רפובליקת טטרסטן, שנמצאת במרחק של כ-800 ק"מ ממזרח למוסקבה. גורם במשרד החינוך מסר כי במקום היו יותר מ-700 תלמידים ושבעים עובדים, כאשר נשמע פיצוץ ונפתחה אש לכל עבר.

"כ-10 עד 15 דקות לפני סיום השיעור השני, נשמעה צעקה ברחוב ואחרי זה נשמעו קולות חזקים, ככל הנראה יריות", סיפר אחד התלמידים. "אחרי דקה, הרמקולים בכיתות הכריזו שלא נצא החוצה. נעלנו את הדלת עם מפתח ושמנו שלושה שולחנות וכיסאות שיחסמו אותה. אחרי זה, כולם התכופפו ליד הקיר, וכל הזמן שמענו יריות ופיצוצים. יכולתי להריח אבק שריפה, אפילו כשהכל היה סגור".

כוחות ביטחון והצלה גדולים הגיעו לזירה והחלו לפנות את התלמידים, כאשר חלקם תועדו קופצים מהחלונות בקומה השלישית בניסיון להימלט מהיריות. מצב חירום הוכרז בעיר והלימודים בכל בתי הספר בוטלו להמשך היום.

על פי גורמים רשמיים, מורה ושבעה תלמידי כיתה ח' – ארבעה בנים ושלוש בנות – נהרגו בטבח ועוד 12 ילדים וארבעה מבוגרים נפצעו. תחילה היו דיווחים כי שני חמושים השתתפו במסע הירי, אולם הרשויות אישרו כי מדובר ביורה בודד שנעצר עם כלי נשק שהיה רשום כחוק והוא נשלח "לבדיקה פסיכולוגית ופסיכיאטרית מקיפה".

היורה זוהה בשם אילנז גלייבייב (19), סטודנט לשנה רביעית באוניברסיטה לניהול בקאזאן. מהדיווחים עולה כי הוא פתח ערוץ טלגרם שבו העלה צילום שלו עם מסכה אתמול בבוקר ואמר כי הוא מתכוון "להרוג אנשים רבים". ברשת הופץ סרטון שנטען כי צולם במהלך חקירתו בתא המעצר ובו הוא טען כי "הבנתי שאני אלוהים. "בקיץ, מפלצת החלה להתעורר בתוכי", אמר. "התחלתי לשנוא את כולם. תמיד שנאתי את כולם, אבל התחלתי לשנוא אפילו יותר".

נשיא רפובליקת טטרסטן, רוסטם מינחאנוב, הגיע לזירה כדי לעקוב אחרי המתרחש. "זה פשע מחריד – לירות בילדים חפים מפשע, טרגדיה גדולה לכל הרפובליקה שלנו", אמר. "אנחנו נגלה את הסיבות למה שהתרחש, כל השירותים עוסקים בכך".

מנהל שירות הביטחון הפדרלי, אלכסנדר בורטניקוב, עדכן את הנשיא ולדימיר פוטין על האירועים בקאזאן. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כי פוטין הביע תנחומים למשפחות ולחבריהם של הנרצחים והנחה את הרשויות לספק את כל התמיכה הנדרשת. הנשיא גם הורה למפקד המשמר הלאומי, ויקטור זולוטוב, לנסח הנחיות חדשות לגבי סוגי הנשק שיכולים להגיע לידי אזרחים.

Kazan, Russia Shooting School: At least 8 Dead - TREDNDING NEWS 1

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי