דיווח: מסוק ישראלי תקף בית בגולן הסורי.עידכונים

סוכנות הידיעות הסורית הרישמית – SANA מדווחת כי מסוק אויב ישראלי תקף בית באתר עין אל-טינה, מערבית לעיירה הדרוזית הסמוכה לגדל גבול הגולן הישראלי – חאדר מצפון לקוניטרה. כתוצאה מהתקיפה נפצע אזרח שהועבר לבית חולים מקומי להמשך טיפול.

שם הפצוע , על פי רשת חדשות מקומית באזור אלחאדר הוא מוחמד תחריר , תושב אלחאדר , המשתף פעולה עם החיזבאללה בעיקר בנושאי הפצת סמים וביצוע תצפיות לעבר גבול ישראל.

מקורות סורים מקומיים דיווחו כי נשמעו 2 התפוצצויות ברחבי העיירה חאדר – #حضر שבפרברי קונייטרה כשברקע משמעו קולות של כלי טייס שסיירו בשמי האזור

כתב רשת השידור הסורית שאם אף אם דיווח מקונייטרה כי מסוק אפאצ'י של חיל האוויר הישראלי ירה 2 טילים לכיוון צעיר שהיה בקרבת עין אלתינה הנמצאת מול הישוב מג'דל שמס שבגולן הישראלי. לאחר הירי נסוג המסוק לעבר שטח ישראל אך כלי הטייס הישראלים האחרים המשיכו בסיור בשמי האזור.

כזכור  צבא סוריה נמצא בשטח אך למעשה אלו אנשי החיזבאללה הפעילים בגזרה . ישראל כבר הזהירה פעצים מספר את תושבי האזור שלא לשתף פעולה עם אנשי החיזבאללה פן יבולע להם.

החיזבאללה הקים לאורך הגזרה המשתרעת מקונייטרה עד מפגש הגבולות סוריה-לבנון ישראל מספר עמדות תצפית שלהם בו התקינו לא רק אמצעי תצפית אלא גם ציוד לאיסוף מודיעין אלקטרוני מתוך השטח הישראלי.

ישראל תקפה לא פעם ,בעבר, עמדות חיזבאללה בגזרה והשמידה ציוד לאיסוף מודיעין שהותקן שלא על פי הסכמי הפסקת האש עם הסורים.

התקיפה החדשה היא השלישית תוך פחות משבוע של ישראל נגד מטרות איראן וחיזבאללה על אדמת סוריה.