"מיליציית אלכאניאת" … עדויות מחרידות על הרג המוני של אזרחים בלוב

דיווח של העיתון האמריקני " וושינגטון פוסט " שופך אור על מעשי הרצח שביצעו המיליציה של מוחמד אל-קאני, המכונה "מיליצית אלכאניאת" – "ميليشا الكانيات", נגד תושבי אזור טרחונה בלוב, וייתכן ומספר הקורבנות מגיע למאות.

בדו"ח נאמר כי מיליציית אלכאניאת הרגה מאות בדרכים שונות, בין אם בירי מטווח קרוב, בזמן שהקורבנות היו אזוקים ברגליים, ובמקרים רבים היו בעיניים מכוסות.

העיתון הוסיף כי מיליציית אל-קאני לא נבלמה על ידי איש באותה עת מצד הצדדים לסכסוך לוב, בין אם מדובר במרשל ח'ליפה חפטר במזרח, או ממשלת לוב של כוחות ההסכם הלאומי במערב המדינה , או אפילו ע"י האומות המאוחדות.

הדו"ח הצביע על כך שדיווחים על פשעי מיליציה זו החלו להופיע בתחילת 2017, מכיוון שמעשי מיליציית אלכניאת היו ידועים באותה עת לרשויות השלטון, למחוקקים הלובים, לאו"ם ולאחרים.

אך רק בחודשים האחרונים, עם חשיפת קברי אחים, התבררו מלוא ממדי הזוועה של מיליציית אלכניאת. כמעט מדי שבוע נחשפים חלקי גופות  בחוות "הרודה" – "هارودا"  ששטחה שמונה דונמים, מה שמגדיל את הסבירות שמיליציית קאני ואחיו, ומיליציה נוספת שהקימו, מעורבות בפשעי מלחמה באזור טרחונה.

ראש הוועדה לקברי אחים במחלקה לרפואה משפטית במשרד המשפטים הלובי, אליאס אל-חמרוני, אמר כי עד כה נחשפו 120 גופות, בעוד שהקברים מלאים בגופות של אנשים שנקברו לאחרונה  או לפני יותר משנה.

ראש הרשות הכללית לחיפוש וזיהוי נעדרים בלוב, כמאל אבו בכר, הסביר כי זו הפעם הראשונה שסוכנותו מצליחה למצוא קברי אחים עם נשים וילדים.

صور مفزعة.. اكتشاف 12 ألف جثة في مقابر جماعية بالعراق | الخليج أونلاين