מקור: טורקיה סרבה לבקשת מצרים להסגיר לידיה את מנהיגי האחים המוסלמים

טורקיה סירבה לבקשתה של מצרים להסגיר לידיה את מנהיגי האחים המוסלמים המבוקשים, על פי אתר "עין המזרח התיכון" הבריטי, תוך הסתמכות על מקורות מודיעין מצריים.

המקורות אמרו כי המשלחת הטורקית הודיעה למצרים כי אנקרה אינה יכולה להסגיר את מנהיגי האחים המוסלמים המבוקשים למצרים, והוסיפו כי רוב המנהיגים הללו מתגוררים כעת כחוק בטורקיה.

השיחות בקהיר, בראשות סגני שרי החוץ, היו האחרונות בסדרת מהלכי התקרבות בין שתי המדינות לשיפור היחסים המתוחים ביניהם.

גורמים טורקים לא התייחסו לתוכן השיחות. עם זאת, סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, אמר כי אנקרה מוכנה לשפר את יחסיה עם כל מדינות האזור, לא רק עם מצרים. מצרים הגיבה עד כה בזהירות ליוזמות הטורקיות.

ביום חמישי בערב סיכמו מצרים וטורקיה סבב שיחות נוסף בקהיר, במשא ומתן הגלוי הראשון בין שתי המדינות, לאחר הפסקה של שמונה שנים, שנמשכה יומיים, בראשות סגן שר החוץ המצרי חמדי סנאד לוזה ועמיתו הטורקי השגריר סאדאת אונאל.
בהצהרה משותפת נמסר: "הדיונים היו גלויים ומעמיקים, ונגעו בנושאים דו-צדדיים, כמו גם במספר נושאים אזוריים, במיוחד המצב בלוב, סוריה ועירק, והצורך להשיג שלום וביטחון באזור מזרח הים התיכון". ההצהרה לא הבהירה שום פרט בנושאים עליהם דנו שני הצדדים.

היחסים בין מצרים לטורקיה היו מתוחים מאז שהצבא המצרי בראשות המפקד הצבאי דאז, עבד אל-פתאח א-סיסי, הדיח את הנשיא שנבחר באופן דמוקרטי, מוחמד מורסי, בשנת 2013. מורסי, חבר האחים המוסלמים, היה בעל ברית קרוב. של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

בנושא לוב, לפי המקורות, טורקיה הביעה נכונות לקיים פגישות משולשות עם מצרים ולוב ולהגיע להסכמות בנושאים שנויים במחלוקת, כולל נוכחות של שכירי חרב זרים.
מצרים וטורקיה תמכו בסיעות היריבות בלוב, כאשר הכוחות הטורקים תומכים בממשלה שבסיסה בטריפולי ואילו מצרים ורוסיה תמכו בכוחותיו של הגנרל חפתר.

ביום חמישי הודיעה טורקיה כי היא מסכימה שכל הלוחמים הזרים בלוב צריכים לעזוב את המדינה, אף שלאנקרה יש הסכם דו צדדי עם ממשלת לוב המאשרת לה לפרוס את כוחותיה שם.

מקורות ל- "MEE": טורקיה דחתה את בקשתה של מצרים למסור הנהגת אחים