הלבנת הון ומעילה … חידוש משפטו של דודו של נשיא סוריה "ריפעת אל-אסד"

גידל את האריה

מערכת המשפט הצרפתית הודיעה על חידוש משפטו של ריפעת אל-אסד, דודו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, ביום רביעי, בפני בית המשפט לערעורים בפריס.

העדר הנאשם 
המשפט נערך בהעדר הנאשם בן ה-83 מסיבות בריאותיות.

אל-אסד מואשם כי יצר במרמה נכסי נדל"ן בצרפת בשווי 90 מיליון יורו, אותם הוא מכחיש.

הלבנת כספים
על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, ב- 17 ביוני גזר ,בית משפט בפריזיה, את דינו של אחיו הצעיר של נשיא סוריה המנוח חאפז אל אסד ל -4 שנות מאסר לאחר שהורשע בהלבנת הון ומעילה של כספי ציבור בסוריה.

בית המשפט הורה גם על החרמת הנדל"ן המדובר, והנאשם הגיש ערעור על ההחלטה ברגע שהיא ניתנה.

אסד, המתאר את עצמו כ"מתנגד "למשטר בשאר אל-אסד, בנו של חאפז, הועמד לדין בפריז באשמת הלבנת הון, הונאת מיסים ומעילה בכספים סוריים ציבוריים בין השנים 1984 – 2016.

חקירה שיפוטית
מאז שנפתחה חקירה שיפוטית בשנת 2014, בתי המשפט קיבלו החלטות להחרים לפחות שני בתים ענקיים בשתי שכונות פריזיות יוקרתיות, חוות סוסים, כ -40 דירות, ואחוזה בוואל ד'אואה בפאתי פריז. בנוסף למשרדים בליון המנוהלים על ידי חברות בלוקסמבורג.

ריפאת אל-אסד, שהיה אחד מעמודי התווך לשעבר של המשטר הסורי, הוביל את גדודי ההגנה, הכוחות שהביאו לפתיחת המרד בעיר חמה במרכז סוריה בשנת 1982.

וריפאת, שהיה סגן נשיא סוריה, עזב את המדינה בשנת 1984 ,לאחר הפיכה כושלת נגד אחיו ,לשוויץ, ואז לצרפת, עם משפחתו ו -200 מתומכיו.

הוא בנה אימפריית נדל"ן המוערכת היום בסביבות 800 מיליון יורו, במיוחד בספרד, צרפת ובריטניה.

רפאת אל-אסד נשפט גם בגין הלבנת הון, העלמת מס ואי דיווח לגורמים המוסמכים על עובדי הבית.

 לגיון הכבוד
אל-אסד, שזכה בלגיון הכבוד בצרפת בשנת 1986 על "שירותים שניתנו", מאוים בתביעה בספרד על מקרי שחיתות  גדולים בהרבה שכללו כ -500 נכסים.

הוא עומד לדין בשוויץ בגין ביצוע פשעי מלחמה בשנות השמונים.

המשפט אמור להימשך עד 14 במאי.