בפעם השנייה היום .. ישראל מפציצה יעדים בסוריה

היום, יום רביעי 6/5/2021, הודיעה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, על הפצצה ישראלית באזור קונייטרה.

SANA פרסמה בעמוד הרשמי שלה: "תוקפנות ציונית שבוצעה על ידי מסוק נגד מחוז קונייטרה, ללא נפגעים".

באותו הקשר ערוץ 12 העברי הודיע ​​כי צה"ל תקף לפני זמן מה עמדת תצפית של חיזבאללה בגבול עם סוריה.

סוריה 1

על פי דיווחים סורים: "כוחות הכיבוש הישראליים פתחו במתקפה אלימה שכוונה לכמה נקודות בסביבות דמשק, "זה בא בזמן שכוחות הכיבוש הודיעו כי טיל קרקע-אוויר נפל מתוך סוריה באזור הנגב, דרום ישראל, המצביע על כך שהוא הגיב להתקפה זו".

מקורות הצהירו כי צה"ל לא הצליח ליירט פעמיים את הטיל ששוגר מסוריה, ושטס 400 ק"מ ונפל באזור דימונה, וישראל הודתה בתקיפות בסוריה בגלל הטיל שנפל באזור דימונה.

בתקיפה נוספת אמש בצפון סוריה נהרג אזרח ושישה נוספים נפצעו, כולל ילד ואמו, בנוסף לכמה נזקים ברכוש, כולל מתקן אזרחי לייצור חומרים פלסטיים. "

ההגנה האווירית הסורית הפילה את רוב טילי האויב.

הסוכנות הצהירה כי ההגנה האווירית הסורית "הפילה את רוב טילי האויב", וציטטה מקור צבאי כי "ארבעה חיילים נפצעו וכמה נזקים ברכוש מהותיים ".

בינתיים, מקורות צבאיים ישראליים אמרו כי תל אביב תרחיב את טווח התקיפות שלה על יעדים אסטרטגיים אירניים בסוריה.

על פי סוכנות הידיעות הסורית SANA, "טילים ישראליים ביצעו את התוקפנות נגדנו עם שחר היום מכיוון הגולן הסורי הכבוש, מכוונים לכמה נקודות בסביבת דמשק."

ישראל תקפה עשרות פעמים בסוריה, מכוונים לאתרי הצבא הסורי, יעדים איראניים ושל חיזבאללה הלבנוני.

דיווחים מאזור התקיפה:

*-  כתב רשת אלחדת' (שהוא גם כתב רשת אלערביה) : הפצצה ישראלית על עמדות צבא סוריה והחיזבאללה בקונייטרה.

*- דיווח : قصف بالمروحي اباتشي الآن على سرية جبانا الخشب الكتبية الثانية من لواء ٩٠ ايضا على سرية مرج برغوث.
الاثنان مواقع تحتوي عناصر لحزب الله – מסוק אפאצ'י ישראלי הפציץ עמדה של פלוגה של צבא סוריה היושבת בג'באתא אלחשב. הפלוגה שייכת לגדוד 2 – חטיבה 90 . כמו כן הותקפה פלוגת מרג' ברע'ות'. בשתי העמדות שהותקפו שהו אנשי חיזבאללה .

בפעם הקודמת שתקפו בקונייטרה במתווה שכזה – המטרה היתה אמדת תצפית של החיזבאללה בקרבת גבול ישראל. התקיפה נועדה להשמיד ציוד מעקב מתקדם מאוד שהחיזבאללה הציבו שם . אני מעריך שזה היה גם הפעם .

*- באשר לשאלה איך בוצעה התקיפה הערב על עמדות סוריות וחיזבאללה בקונייטרה ? יש 2 גרסאות לפחות . אחת – שבוצעה ממסוק . וגרסא שניה שנורו טק"ק מתוך שטח הגולן לעבר המטרות . בזמן התקיפה היו באוויר הרבה כלי טייס ישראלים ולא ברור איך הסורים זיהו שמדובר מירי מסוק . לכן – גרסת התקיפה ממסוק היא לא "סופית" .

*- המטרות שהותקפו הערב באזור קונייטרה:
1- פלוגת תצפית בגבאתא אלחשב.
2 – עמדה צבאית ממזרח לעיירה חאן ארנבה בתוך חטיבה 90, הותקף משרדו של קצין בשם "לביב חאדר" ויש ידיעות שהקצין נהרג. מוזכר כי עמדה זאת  ידועה בקוניטרה שמבקרים בה באופן קבוע בכירים שיעים לבנוניים, ועמדה זאת  אחראית על ניהול והכוונת יחידות ארטילריה בדרום.כתוצאה מהתקיפה נהרג הקצין הנ"ל ושלושה קצינים נפצעו.