דיווח סורי:מטרות איכות הותקפו הלילה ע"י חיל האוויר הישראלי בחוף הסורי

היום, יום רביעי, פתחו מטוסי הקרב הישראלים בתקיפות אוויריות על אתרי משטר אסד ומיליציותיו בנפת לטקיה שעל חוף סוריה, בהתפתחות הנחשבת לאירוע בלתי רגיל.

סוכנות הידיעות של המשטר "SANA" הצהירה כי מטוסי הקרב הישראליים ביצעו תקיפה אווירית מכיוון דרום-מערב על מטרות באזור לטקיה הנמצאות באזור החוף.

סאנא דיווחה כי בהתקפה נהרג אדם אחד ונפצעו 6 אחרים, כולל ילד, ואמו . הערכות הנפגעים הינן ראשוניות בלבד.

הסוכנות טענה כי אחד המקומות שנזוקו הכי הרבה היה מתקן אזרחי לייצור חומרים פלסטיים.

מקורות פרטיים אמרו ל"סוכנות התקשורת זייתון " כי אחד האתרים שהותקפו נמצא באזור "ראס שמרה ", רק 20 ק"מ מבסיס חמיימים הרוסי, שם ממוקמות מערכות ההגנה האווירית הרוסית החדישות- S-400.

גורמים בתקשורת מצידם אמרו כי ההפצצות האוויר הישראליות כוונו נגד מעבדות צבאיות וכלכליות ומחסנים השייכים ל"מאהר אל אסד ", אחיו של ראש המשטר, ואתרים השייכים לדיוויזיה 4 ולדיוויזיה -25.

(הערה: האלוף מאהר אלאסד הינו מפקד דיביזיה 4 הנאמנה לאיראן . דיביזיה 25 מגייס 5 הסורית נאמנה לרוסים לכם הטענה כי הופצצו מטרות בתוך שטח חטיבה זאת הינה מתמיהה ואפשר ובטעות יסודה)

בכיר לשעבר בצבא סוריה טען היום כי בין יתר המטרות שהותקפו היתה גם מעבדה לייצור סמים שבבעלות אסד.

ראוי לציין כי מטוסי הקרב הישראלים פותחים ,מעת לעת, בתקיפות אוויריות על אתרי משטר אסד והמיליציות איראניות בדמשק ובאזורים הסמוכים לה, דרעה, קוניטרה, חומס, דיר א-זור וחאלב, אך הפצצת אתרי המשטר על החוף הוא אירוע איכותי ומסלים של ישראל.

מצגת התקיפה בצפון סוריה ב-5 למאי 2021:

מפת אתרי התקיפה: