שנת הקורונה ? "לא ממש השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה האנושית"

דו"ח חדש שפורסם באתר " התראה מדעית "  (סיינס אלרט) הגיע למסקנה שהתקופה "הגרועה ביותר" בהיסטוריה האנושית אינה תקופת המגיפה בימי הביניים, ואף לא מגיפת השפעת, בשנת 1918, שהובילה למותם של כ -100 מיליון אנשים, ואפילו לא מגפת הקורונה שאין דומה לה כיום, אף אחד מהאסונות הקודמים, אלא עידן שהחל בשנת 536 לספירה.

מייקל מק'ורמיק, ארכיאולוג מאוניברסיטת הרווארד והיסטוריון מימי הביניים, אמר למגזין Science כי שנת 536 הייתה "תחילתה של אחת התקופות הגרועות בחיים, אם לא השנה הגרועה ביותר" ונמשכה עד 640 לספירה, כמאה שנה.

בתקופה זו הופיע בשמים ערפל צפוף שחסם את השמש, "גרם לטמפרטורות נמוכות ולשנים של כאוס ברחבי העולם, המיוצג על ידי בצורת, כישלון יבול, שלג קיץ בסין והתפשטות הרעב."

עדויות שנמצאו בניתוחי הקרח מצביעות על כך שהתפרצויות הר געש קטסטרופליות היו הגורם לכך. ניתוח של קרחון נהר על הגבול בין שוויץ לאיטליה העלה מידע חדש על המאה הזו שפקד את העולם באסון.

החשוב ביותר מבין התגליות הללו הוא שבשנת 536 התרחש ערבוב של אפר וולקני עם שכבות הקרח, דבר המצביע על אירוע וולקני גדול, ודגימות קרח בגרינלנד ובאנטארקטיקה הראו עדות להתפרצות שנייה בשנת 540 לספירה, ואז ב 541, הופיעה מכת יוסטיניאנוס – طاعون جستنيان, "והיא העבירה הכל מרע לגרוע."

بحث يكشف عن سبب اختفاء الطاعون في أوروبا | القدس العربي