גלולות ותרסיסים "בפיתוח": דור חדש של חיסוני קורונה "טוב יותר מזריקות"

חברות תרופות אמריקאיות ומעבדות ממשלתיות פועלות לפיתוח חיסונים נגד נגיף הקורונה המתהווה אשר נלקחים בצורת כדורים או תרסיסים לאף, והם קלים יותר לאחסון מאשר חיסונים קיימים הנלקחים בזריקה, על פי דו"ח של הכותל. סטריט ג'ורנל .

החברות המפתחות אומרות כי לחיסונים אלו תהיה היכולת לספק תגובות חיסוניות הנמשכות פרק זמן ארוך יותר ויהיו יעילות יותר כנגד הזנים השונים של המוטציות, מה שעשוי לסייע בהתמודדות במגפות עתידיות.

החיסונים המורשים כיום לשימוש בארצות הברית, כמו "פייזר" ו"מודרנה ", דורשים טמפרטורות נמוכות מאוד על מנת לאחסן אותם ולהעבירם, ומי שמקבל את החיסון לוקח שתי מנות ברווחי זמן.

באשר לחיסונים חדשים, הם יעקפו מגבלות אלה, וממשלות תוכלנה להגיע לאזורים כפריים ביתר קלות, על פי גרגורי פולין, חוקר חיסונים במרפאת מאיו.

הדו"ח אומר כי מרבית החיסונים המנוהלים כיום ברחבי העולם נלקחים באמצעות זריקה, אך ישנם שני חיסונים שפותחו למתן דרך הפה ושבעה תכשירים אחרים של תרסיסים לאף.

רבים מהדור השני של החיסונים נמצאים בשלב הראשון של בדיקות בבני אדם, ולכן יתכן שהם לא יהיו זמינים רק מאוחר יותר בשנת 2021 או בשנת 2022, ואין כל ערובה שהם יצליחו במהלך הבדיקות, וחברות מסוימות שמפתחים אותם אין לה היסטוריה של פיתוח חיסונים לפני כן. 

חברת Alty Myon שבסיסה במרילנד מפתחת תרסיס לאף הדומה לחיסון נגד שפעת "Flu Mist" המיוצר על ידי AstraZeneca.

ומכיוון שהוא נלקח דרך האף, הוא יכול לעורר את מה שמכונה "חסינות ברירית" המסייעת בהוצאת הנגיף ממערכת הנשימה, ובכך להפחית את הסיכוי להעברת הזיהום, על פי סקוט רוברטס, המדען הראשי באלטי -מיון – "آلتي ميون".

רוברטס אומר כי סוג זה של חסינות יכול למנוע הידבקות על ידי האדם המחוסן, כמו גם "לנטרל" ,כלומר, למנוע העברה לאחרים.

החברה מצפה להשיג תוצאות ראשוניות עד אמצע השנה ולברר האם החיסון ממריץ את התגובה החיסונית הנדרשת בבטחה.

חברת "פקס ארט", במדינת קליפורניה, מפתחת חיסון בצורת גלולה. מחקר קטן שערכה החברה בפברואר האחרון הראה תוצאות חיוביות ביחס ליכולתה לספק תגובה חיסונית ולהגן מפני זני מוטציה. החברה מתכננת לבצע את השלב השני של הניסויים, באמצע שנת 2021.

דיווח העיתון אומר כי אם תוכח היכולת של הדור השני של החיסונים לספק חסינות נגד הנגיף, הם עשויים לשמש כמגבירי חסינות בארצות הברית, לאחר שחיסנו אנשים עם החיסונים המורשים כיום.

וחוקרים אישרו בעבר את הצורך במגבירים בעתיד להאריך את משך ההגנה מפני הנגיף והזנים החדשים.

ניתן להשתמש בחיסונים אלה גם במדינות שלא הצליחו לבצע מסעות חיסון עם החיסונים הנוכחיים, בהתחשב בכך שההובלה והקירור שלהם יהיו קלים יותר.

בדיווח העיתון נכתב כי חוקרים בצבא ארה"ב מקווים גם ליצור חיסון המספק חסינות מכל סוגי נגיפי הקורונה שינתן באמצעות זריקה אחת.

Paying People to Take Their Pills | JSTOR Daily