שערוריית ייבוא חיסונים לקורונה באיראן: דורשים פי 12 מהמחיר האמיתי

בזמן שאיראן עוברת את הגל הרביעי של התפרצות נגיף הקורונה, ומספר ההרוגים הגיע לסף של 500 איש ביום, קיאנוש ג'האנפור, דובר מינהל המזון והתרופות באיראן, חשף את שערוריית המעילה בייבוא ​​חיסוני קורונה באמצעות כמה חברות פרטיות שקבלו את הרישיונות הדרושים.

בנאומו באפליקציית "מועדון" ביום ראשון בערב אמר ג'האנפור כי כמה חברות פרטיות מבקשות לייבא את חיסון קורונה לאיראן ולמכור אותם במחיר של  פי 12 מהמחיר האמיתי.

דובר מינהל המזון והתרופות האיראני אישר את קיומן של "עמלות בסכומים אסטרונומיים" לייבוא ​​חיסונים לאיראן, ואמר: "אנחנו הולכים למסעדה ואמרו לנו שיש לנו חבר שרוצה להביא 40 מיליון חיסונים של ספוטניק 5, אך משרד הבריאות אינו מתיר זאת. "

הוא הוסיף, "החיסון שווה היום כ -4 דולר או 5 דולר, אך החשבון נכתב עד 50 דולר."

בעיית המתווכים

ראוי לציין כי מוחסן אליזאדה, חבר הפרלמנט האיראני, הזהיר מוקדם יותר מבעיית ייבוא ​​החיסון לקורונה, ואמר כי חברות מסוימות במגזר הפרטי שהודיעו על נכונותן לייבא את חיסון קורונה מתכוונות לקנות אותו באמצעות מתווכים וזה יעלה למדינה הרבה.

ב -20 באפריל הודיע ​​חיידר מוחמדי, מנכ"ל תרופות וחומרים שבשליטת מנהל המזון והתרופות באיראן, כי שלוש חברות פרטיות קיבלו אישור לייבא את החיסון לקורונה.

מוקדם יותר אמר נשיא איראן חסן רוחאני, "אנחנו לא יכולים לחכות לחיסון המקומי עד הקיץ", בנאום שנחשב לאור ירוק לייבוא ​​ומכירת חיסונים בשוק החופשי.

יבוא חיסונים אמריקאים ובריטים

אף כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הודיע ​​על איסור ייבוא ​​חיסונים מארצות הברית ובריטניה, עלי רזא ראיסי, דובר המרכז הלאומי לבקרת וירוס הקורונה באיראן, הודיע ​​ביום ראשון באמצעות אפליקציית "קלאב" כי רכישת חיסונים אמריקאיים ובריטיים וייבואם לאיראן אינם מוגבלים.

ראיסי אמר: איננו דנים במותג החיסון, מכיוון שאסטראזניקה, למשל, מיוצר בבריטניה, אך קנינו אותו מדרום קוריאה. כמו כן, אם מותג החיסון הוא אמריקני ויוצר במדינה אחרת מחוץ לארצות הברית, נאפשר את רכישת החיסון. "

מוקדם יותר ציטטה סוכנות הידיעות טסנים, המקורבת למשמרות המהפכה, את מוחסן אליזאדה, חבר הפרלמנט האיראני, באומרו כי החיסון האמריקני פייזר נמכר תמורת 10 מיליון תומנים (כ -230 דולר) בשוק השחור בטהראן.