צבא סוריה מגרש את כל תושבי עיירה במחוז קונייטרה

כוחות משטר אסד דרשו ביום שישי בערב, 30 באפריל, מאנשי העיירה אום באטנה – أم باطنة  שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז קוניטרה לפנותם לפני השעה שתיים אחר הצהריים, בשבת.

מקורות מקומיים אמרו כי תושבי העיר נערכים לפינוי העיירה לפני שצבא סוריה מסתער עליה.

המקורות הוסיפו כי מרבית תושבי העיירה כבר נערכים לעזיבה, אך מחסומי משטר אסד סגרו את כל הדרכים המובילות מהעיירה לכפרים הסמוכים.

המקורות הוסיפו כי בקשת מיליציית המשטר וחיזבאללה הלבנוני מגיעה לאחר העימותים האלימים שהתרחשו ביום שישי בערב באחד המחסומים הצבאיים בפאתי העיירה.

הם הסבירו כי כוחות משטר אסד ומיליציית חיזבאללה השולטים בתל אלשעאר – تل الشعار הפגיזו את העיירה אום באטנה – أم باطنة במספר פגזי מרגמה וגרמו לפאניקה בקרב האזרחים.

מיליציית חיזבאללה הלבנונית שולטת באזור תל אלכרום – تل الكروم  מאז הסכם הסולחה שחתמו פלגי המורדים עם כוחות אסד בקיץ 2018 בחסות רוסיה.

צבא סוריה בעיצה אחת עם החיזבאללה והאיראנים מנסים להשליט את מרותם באזור באמצעי הפחדה וענישה קשים לאור הפיגועים הבלתי נגמרים שהם סופגים מיד מיליציות המורדים שחידשו את פעילותן במחוז קונייטרה ודרעא בדרום סוריה.

אמצעי תקשורת סוריה דיווחו בימים האחרונים כי במהלך חודש אפריל השנה נרצחו למעלה מ-58 חיילים סורים ואזרחי האזור בפיגועים הדדיים בין הצדדים.