ישן יותר מהפירמידות של מצרים … תגלית ארכיאולוגית במדבר ערב הסעודית

מלבני האבן הם בני 7,000 שנה, מה שהופך אותם לישנים יותר מהפירמידות המצריות של גיזה

מחקר חדש מצא כי אלפי חלקי שרידי חומות סלע בערב הסעודית עשויים להשתייך לטקס המסור – طقس تعبدي على الإطلاق העתיק ביותר אי פעם.

המחקר, שפורסם ביום חמישי בכתב העת "עתיקות" – "أنتيكويتي" , אמר כי הסלעים המסתוריים המכונים "מלבן", הממוקמים במדבר בצפון מערב ערב הסעודית, הם בני 7,000 שנה, ובכך הם עתיקים באלפיים שנה מהפירמידות המצריות של גיזה וסלעי סטונהנג' הבריטי.

"אנחנו חושבים שהם (הסלעים) הם אתר ארכיאולוגי … אנחנו מדברים על יותר מאלף מלבנים. הפרוסים בשטח של יותר ממאתיים אלף קמ"ר" אמרה החוקרת והארכיאולוגית מליסה קנדי ​​מאוניברסיטת מערב אוסטרליה בפרת'. 

הרשת האמריקאית NBC ציטטה את דבריו של ארכיאולוג מאותה אוניברסיטה, יו תומאס, שאמר, "ודאי הייתה תקשורת נהדרת בכל השטח הגדול כל כך, בשל האופן שבו הם נוצרו (סלעים). ואני התעניינתי בתקשורת בין אנשים. "

 כמה מבנים עתיקים הם באורך של כ -150 מטר, צרים יחסית ולעתים קרובות מקובצים יחד, והם בנויים תמיד על בסיס סלעי.

מדענים מצאו גם מלבנים רבים שהכילו עמודים, אבנים עומדות ו"תאים "קטנים יותר עשויים קירות סלע.

גם קנדי ​​וגם תומאס סבורים כי אחד המלבנים שסקרו נבנה על ידי הובלה של יותר מ -12,000 טון אבן בזלת, שזו משימה מרתיעה שבוודאי לקח עשרות חודשים להשלים, על פי הדיווח.

קנדי אומר שהוא לא יודע בדיוק מדוע התושבים הקדומים בנו כל כך הרבה מלבנים, מה שמרמז על כך שחלק ממלבנים אלה שימשו רק פעם אחת, וכי מלבנים אחרים יוצרו ושימשו קבוצות שונות של אנשים.

הדו"ח הצביע על כך שאחת מהראיות למטרת מלבנים אלה,השבחזית קירותיהם של רבים מהמלבנים הללו יש חדר קטן או מקום מתאים, שנראה ששימש להקרבת קרבנות בעלי חיים.

בשנת 2019 נמצא חדר באחד המלבנים, ובו קרניים ועצמות של חיות בר ובית, כולל כבשים ואיילים, אך רובם היו בקר.

העצמות אפשרו לחוקרים לקבוע את תאריך ההקרבה, שתחילתה בשנת 5000 לפני הספירה, מהתקופה הניאוליתית המאוחרת, אז האזור היה רטוב וירוק יותר.

ראוי לציין כי המחקר על נקודת ציון ארכיאולוגית זו ממומן על ידי רשות אל-אולה המלכותית, שהוקמה על ידי ערב הסעודית במטרה לשמר את מורשת האזור בצפון מערב המדינה, שם ישנם רבים מהמלבנים הסלעיים הללו. , על פי דיווח של רשת NBC.