מבזקי חדשות ליום 29-4-21

*- מרחב הדייג בעזה נפתח שוב ל15 מייל 3 ימים לאחר שנסגר.

*- ארה"ב פורסת 650 חיילים נוספים לאפגניסטן

📡 : ארה"ב מציבה כוחות נוספים באפגניסטן מחשש להתקפות הטליבאן במהלך תהליך הנסיגה. פקידי הפנטגון אמרו ל- CNN כי ארה"ב מתכוננת לשלוח כ 650 חיילים לאפגניסטן כחלק מתגבור כוחות נוסף.

הגורמים אמרו כי חיילי החי'ר יגיעו בעיקר מגדוד ריינג'ר 75 של צבא ארה"ב ויוצבו עם מטוסי תובלה וכלי טיס שיכולים לספק תמיכה אווירית כמו ספינות תותחים אוויריות מדגם AC-130.

שר ההגנה לויד אוסטין אישר לשלוח את הסיירים בשבוע שעבר יחד עם הצבת מפציצי B-52 ארוכי טווח, ששניים מהם כבר הגיעו לאפגניסטן. הוא גם הורה לנושאת המטוסים USS דווייט ד 'אייזנהאואר להישאר באזור המפרץ.

הנשיא ביידן העמיד את חיילי ארה"ב בסיכון להתקפה על ידי הארכת המועד האחרון למאי שנקבע בהסכם השלום בין ארה"ב לטאליבן.

*- דו"ח חריף של Human Rights Watch מאשים את ישראל באפרטהייד

📡 : ארגון Human Rights Watch אמר שלשום כי המדיניות והפעולות של ממשלת ישראל נגד העם הפלסטיני מסתכמות ב"אפרטהייד "שיטתי ורדיפה שלא כדין שיש לעצור.

ההאשמות הקשורות לפעולותיה של ישראל בשטחים הכבושים (OPT) ובתוך ישראל מונחות בדו"ח חדש שכותרתו "סף שנחצה: הרשויות הישראליות ופשעי האפרטהייד והרדיפה." הממצאים מבוססים על למעלה משנתיים של מחקר ותיעוד כולל הצהרות רשמיות של הממשלה, מסמכי תכנון פנימיים וראיונות.

*- ספינות מלחמה של ארה"ב ירו יריות אזהרה על סירות איראניות במפרץ הפרסי

📡 : ביום שני דיווח הצי האמריקני על אירוע ימי מול חוף איראן, בו לפני מספר שבועות סירות איראניות התקרבו "באופן לא מקצועי" לספינות משמר החופים האמריקני. נראה כי דיווח זה נעשה בעקבות אירוע ימי נוסף באותו אזור, שקרה בדיוק בזמן שדיווח זה נערך.

באירוע החדש ביום שני, ספינות חיל הים האמריקני ומשמר החופים ירו יריות אזהרה לעבר סירות איראניות במפרץ הפרסי. גורמים רשמיים ממשיכים להדגיש את האופי ה"לא בטוח "של הסירות האיראניות העוקבות אחרי ספינות משמר החופים האמריקאיות הרחק הרחק מחופי ארה"ב.

*- ארה"ב עדיין נותנת שרותי תחזוקה למטוסי קרב סעודיים שמפציצים את תימן

📡 : ממשל ביידן הבהיר סוף סוף עד כמה הוא עדיין תומך בצבא סעודיה בתימן.

בתגובות לווקס, הודו בכירים בפנטגון כי ארה"ב עדיין מתחזקת את מטוסי הקרב של סעודיה באמצעות קבלנים. ארה"ב תוכל לבטל את החוזים בכל עת, מה שיקרקע למעשה את חיל האוויר הסעודי.

"ארצות הברית ממשיכה לספק תמיכה בתחזוקה לחיל האוויר של סעודיה בהתחשב בתפקיד הקריטי שהיא ממלאת בהגנה האווירית הסעודית ובהתחשב בשותפותנו הביטחונית ארוכת השנים", אמר דובר הפנטגון.

ההודאה מגיעה לאחר למעלה מחודשיים מאז אמר הנשיא ביידן שהוא יסיים את התמיכה במבצעים "הפוגעניים" של ריאד בתימן.

Royal Saudi Air Force - Wikipedia

*- בלינקן מזהיר מדינות אפריקה מפני עשיית עסקים עם סין

📡 : מזכיר המדינה אנטוני הזהיר את אפריקה לגבי חלקה של סין ביבשת בשיחות וירטואליות עם ניגריה וקניה ביום שלישי.

בתגובה לשאלות, אמר בלינקן כי הוא מקווה שמדינות אפריקה ישאירו את "עיניהם פעורות לרווחה" כאשר הן ניגשות ליחסים עם מדינות אחרות.

"אנחנו לא מבקשים מאף אחד לבחור בין ארצות הברית או סין, אבל אני ממליץ לך לשאול את השאלות הקשות האלה, לחפור מתחת לפני השטח, לדרוש שקיפות, ולקבל בחירות מושכלות לגבי הטוב ביותר עבורך והטוב ביותר בעבור מדינתך.

בייג'ינג מעורבת בפרויקטים של תשתית ברחבי אפריקה, שארה"ב רואה בהם איום על ההשפעה האמריקאית.