רוסיה מגייסת צעירים סורים ממוצא דרוזי לשרות צבאי על גבולה עם אוקראינה

אתר החדשות הסורי- דרוזי  "סווידה 24" אמר כי הרוסים הציעו לאנשי המחוז להצטרף לשורות שכירי החרב בחזית אוקראינה.

האתר ציין כי הרוסים פעלו ביחד עם אישים ידועים מהאזור, על מנת להשלים את תהליך הגיוס.

הוא הוסיף כי עשרות אנשים במחוז א-סווידא רשמו את שמם אצל סוכני חברות אבטחה הנתמכות על ידי רוסיה, לאחר שהסוכנים הודיעו על פתיחת הנסיעות לאוקראינה וארמניה.

האתר ציין כי תהליך הגיוס מתבצע על ידי קבוצות בוואטסאפ, שם את הליך ההצטרפות והגיוס של צעירים מוביל עורך הדין (מוחמד באכיר) מהעיר שחבה, צפונית לא-סווידה.

ובאכיר  הוא סוכנה של חברת הביטחון" א-סיאד " –  “الصياد”, המזוהה עם הכוחות הרוסים, והוא אחד מהמעורבים במשיכת צעירים וגיוסם לחזית הלחימה בלוב בתקופה האחרונה.

על פי ההצעה שהגישו א-סיאד וסוכנו באכיר, הכוחות הרוסים הודיעו באמצעות חברות הביטחון שלהם כי הם זקוקים ל -150 איש כדי לשלוח אותם לארמניה.

אחד האנשים שרשם את שמם אצל באכיר, על פי המקור, הצהיר כי הוא מקבל את המבקשים להירשם במשרדו, והוא מבקש מכל אדם 25,000 לירות סוריות.

והנסיעה תהיה משדה התעופה הבינלאומי של דמשק בטיסה (עם מטוסי חברת התעופה הסורית -שאם) לרוסיה, ואז הם יועברו לארמניה דרך היבשה.

הוא ציין כי החוזה הוא לתקופה של חמישה חודשים, והשכר החודשי של הלוחם נע בין 2000 ל 2500 דולר לחודש, תלוי במומחיות.

רשת אל-ח'אבור – الخابور חשפה כי מיליציית "ההגנה הלאומית" וגייס 5 החלו לרשום את שמות המתנדבים באזורים הכפריים של א-רקה במזרח סוריה, במטרה לשלוח את חלקם לאוקראינה.