מבזקי חדשות ליום 25-4-21

*- המלחמה באפגניסטן עלתה מעל 2.26 טריליון דולר

📡 : ממשלת ארה"ב הוציאה מעל 2.26 טריליון דולר על המלחמה הכושלת שלה באפגניסטן, על פי המספרים האחרונים של פרויקט העלויות של המלחמה של אוניברסיטת בראון. הדו"ח מעריך גם כי המלחמה הרגה ישירות 241,000 איש באפגניסטן ובפקיסטן.

לפי הדו"ח, מתוך 241,000 האנשים שנהרגו במלחמה, 71,344 היו אזרחים, בהם 47,245 באפגניסטן ו -24,099 בפקיסטן. המספרים אינם מחשיבים מקרי מוות עקיפים עקב תנאים שנגרמו בעקבות המלחמה, כמו אובדן גישה למזון, מחלות או נזקי תשתית.

*- הגנרל האמריקני: ירי טיל סורי לעבר שטח ישראל היה "חוסר יכולת", לא תקיפה

📡 : נראה כי טיל סורי שנחת בישראל בתחילת יום חמישי הוא תוצאה של "חוסר יכולת" ולא התקפה מכוונת, אמר גנרל בכיר בארה"ב.

"אני חושב שזה משקף למעשה חוסר יכולת בהגנה האווירית הסורית", אמר האלוף פרנק מקנזי, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, לוועדת שירותי החימוש בסנאט כשנשאל על האירוע.

"הם הגיבו לתקיפות ישראליות ביעדים בסוריה. הם שיגרו את הטילים שלהם, הטיל עבר מסלול בליסטי, פשוטו כמשמעו, ועבר מסלול פרבולי מעל שטח ישראל ", הוסיף מקנזי. "אני לא מאמין שזו הייתה התקפה מכוונת, אלא רק חוסר יכולת מצד מערכת ההגנה האווירית הסורית."

*- ראש ה- CIA עשה ביקור פתע באפגניסטן

📡 : מקורות אמרו לסוכנות הידיעות AP כי מנהל ה- CIA, וויליאם ברנס, ערך ביקור שלא חשאי לאחרונה באפגניסטן, כיוון שארה"ב מתכוננת להוציא את הכוחות הלוחמים מהמדינה.

בדו"ח לא נאמר עם מי ברנס נפגש, אך כן נאמר כי ראש ה- CIA הרגיע את ממשלת אפגניסטן כי ארה"ב תישאר "מעורבת במאמצים למלחמה בטרור". גורם ביטחון אפגני לשעבר אמר כי שתיים מתוך שש יחידות שה- CIA הקימו ואימנו במדינה הועברו לשליטת ממשלת אפגניסטן.

לקבוצות שה- CIA הקימו במדינה יש היסטוריה של שחיטת אזרחים.

*- דו"ח עב"מים של פנטגון: הם "הכירו במציאות", אומר "הבוס הגדול" לשעבר

📡 : ממשלת ארה"ב מתכוננת למעשה לחלוק מידע על "מציאותם של עב"מים עם הציבור – ולא רגע מוקדם מדי, אומר האיש שטוען כי ניהל את תוכנית העב"מים של הפנטגון במשך 9 שנים.

הצעת החוק לניצול של 2.3 טריליון דולר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לשנת 2021 הכילה מנדט שעל הפנטגון וסוכנויות הריגול להגיש דוח על "תופעות אוויריות לא מזוהות" או UAP. רובנו פשוט קוראים להם צלחות מעופפות או עב"מים.

*- הסנאט באיידהו מעביר את הצעת החוק המאפשרת להרוג 90% מהזאבים המדינה

📡 : מחוקקים באיידהו מתקדמים עם הצעת חוק שתאפשר למדינה להעסיק קבלנים פרטיים להרוג עד 90% מאוכלוסיית הזאבים הנוכחית מכיוון שמספרם ההולך וגדל מאיים על בעלי החיים.

הסנאט באיידהו העביר את החוק ביום רביעי בהצבעה של 26-7 והצעת החוק עוברת כעת לבית הנבחרים של המדינה.

"הזאבים האלה, יש יותר מדי מדינות במדינת איידהו עכשיו", אמר הסנאטור הרפובליקני מארק האריס, נותן החסות לחקיקה, במהלך הדיון בקומת הסנאט.

"אנחנו אמורים להיות עם 15 להקות עם 150 זאבים. אנחנו בספירה האחרונה עם 1,556 זאבים,משהו כזה. הם הורסים חוואים. הם הורסים את חיות הבר. זו הצעת חוק נחוצה, "אמר האריס.

*- מחקר מגלה מינון יחיד של תרופה אחת שיכול להקל על חרדה ודיכאון במשך חמש שנים

📡 : כתב העת לפסיכופרמקולוגיה פרסם מחקר בשנת 2016 ובו החוקרים מצאו כי מינון חד פעמי של פסילוציבין מציע שיפורים מהירים ברמות החרדה, הדיכאון והפחד מהמוות בקרב חולי סרטן. עדכון שנערך לאחרונה מצא כי המינון היחיד, בשילוב עם פסיכותרפיה, הביא לשיפור לאורך זמן בחולים אלה כחמש שנים לאחר מכן.

פסילוסיבין, תרכובת שנמצאה בפטריות פסיכדליות, ניתנה למטופלים במחקר בשנת 2016 והביאה להקלה מיידית ומהותית בתסמינים שנמשכו ותועדו במעקב שלהם יותר מחצי שנה לאחר מכן.

כמעט חמש שנים מאוחר יותר, החוקרים מצאו השפעות מתמשכות בקבוצת המשנה של החולים המשתתפים בשילוב עם פסיכותרפיה.

במעקב של ארבע וחצי שנים, 71-100% מהמשתתפים ציינו שיפורים ברמות החרדה והדיכאון בשילוב הפסילוציבין במינון יחיד ובמחקר. המשתתפים עוד "דירגו אותה בין החוויות המשמעותיות ביותר והמשמעותיות ביותר מבחינה רוחנית בחייהם."

*- 2 חובבי הנשים – אפשטיין וקלינטון – תמונה המתפרסמת לראשונה . מימין גיזל מקסוול שגם היא חובבת ידועה. בטח החליפו מספרי טלפון.