דו"ח חושף ארבע בעיות עיקריות העומדות בפני מוסקבה בסוריה

עיתון אמריקאי אמר כי רוסיה מתמודדת עם בעיות בסוריה שלא יהיו קלות בזמן הקרוב, למרות השגת רווחים אסטרטגיים בה.

העיתון "דה היל" – THE HILL ציטט מאמר שכתב מארק כץ כי ישנן 4 בעיות עיקריות (גדולות) העומדות בפני רוסיה בסוריה כעת ובעתיד למרות שכבר השיגה הצלחות רבות.

כץ הוא פרופסור לפוליטיקה באוניברסיטת ג'ורג מייסון בארה"ב, בעוד שהעיתון מתמחה בעניינים פוליטיים בינלאומיים.

הבעיה הראשונה, לטענת הכותב, היא שמוסקבה מקווה לתווך הסכם שלום בין משטר אסד ולפחות חלק ממתנגדיו הפנימיים, אך ככל שההתערבות הרוסית גורמת לאסד להרגיש בטוח, כך הוא פחות מוכן לעשות ויתורים לאופוזיציה.

הכותב מאמין שהמכשול השני הוא חוסר היכולת של מוסקבה לשכנע את המערב, מדינות המפרץ או סין לממן את מאמצי השיקום המסיביים שרוסיה אינה יכולה להרשות לעצמה.

באשר לבעיה השלישית, הכותב סבור כי אפילו אם בשאר אל-אסד יחזיר את השליטה על סוריה לידיו למשך זמן מה הרי שעצם חשיפת העובדה שהוא חלה בקורונה היא תזכורת לכך שהוא כבר לא שולט למעשה בסוריה.

באשר למכשול או הבעיה הרביעית, הוא טמון באפשרות של סכסוך מחודש בין טורקיה, מצד אחד, לבין ממשלת אסד ומתנגדיה מצד שני.

הכותב מצפה גם שרוסיה תמשיך להעלים עין מהתקפות ישראל על מטרות איראניות ועל חיזבאללה, שעוזרות לה לשמור על הגבלת ההשפעה האיראנית מבלי שמוסקבה תצטרך לעשות לשם כך מאמצים משלה.

ראוי לציין כי לאחר שההתערבות הרוסית בסוריה החלה בסוף 2015, רוסיה השתלטה על שדות הגז במדינה ובתי הזיקוק שלה, ובנוסף הקימה את בסיס "חמיימים" בסמוך ללטקיה, שהוא הבסיס הגדול ביותר שלה במזרח התיכון.

Russia expands Hmeimim air base bolstering military presence in Syria | | AW