תוכנית המס החדשה של ביידן גורמת לביטקוין הפסד כבד

ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים סבלו מהפסדים כבדים, ביום שישי, לאחר החשש שהתוכנית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להעלות מיסים על רווחי הון תגביל את ההשקעה בנכסים דיגיטליים.

המכירה התרחשה לאחר דיווחים כי ממשל ביידן מתכנן מערך שינויים בחוק האמריקני, כולל תוכנית להעלאת מס ההון ל -39.6 אחוזים, עבור אנשים המשתכרים יותר ממיליון דולר, על פי דו"ח רויטרס .

ובעקבות התפשטות הידיעה הזו, הביטקוין, המטבע הפופולרי ביותר, צנח בכ -5 אחוזים, ומחירו הגיע ל -48,868 אלף דולר, לאחר שחצה את מחסום החמישים אלף דולר לראשונה במרץ האחרון. .

מטבעות אחרים כמו "Ether" ו- "XRP" צנחו בכ -7 אחוזים, בעקבות התפשטות הידיעות על תוכניתו של ביידן.

תוכניות המס טלטלו את השווקים, מה שגרם למשקיעים לממש רווחים ממניות ונכסים מסוכנים, שעלו בצורה דרמטית בתקווה להתאוששות כלכלית חזקה.

"מחיר הביטקוין ירד היום, לאחר שהנשיא ביידן הביע את רצונו להגדיל את מס רווחי ההון בארצות הברית", אמר אנליסט השוק הראשי בתאגיד אונדה, ג'פרי היילי.

ביטקוין איבד כ -15 אחוז מערכו תוך שבוע, אם כי הוא עדיין עלה ב -65 אחוז מתחילת השנה.

מנגד, אמר מנכ"ל חברת הסחר האוטומטי במטבע הדיגיטלי "CryptoHoper", "אני לא חושב שלתכניות המס של ביידן תהיה השפעה משמעותית על הביטקוין."

מנכ"ל Crypto ARK36, אולריק לייק, אמר כי הוא סבור שיש סיבות לכך שהמטבעות הדיגיטליים ימשיכו לעלות, "אלא אם כן המחיר יירד מתחת לארבעים אלף דולר."

"נכון לעכשיו, איננו משוכנעים כי מגמה זו (מחירים עולים) תתהפך כדי להיות שוק דובים, אך אנו מודים כי ייתכן שייקח זמן מה עד שהביקוש יעלה שוב על ההיצע בטווח הבינוני או הקצר," לייק המשיך.

נמסר כי הבנק המרכזי הטורקי אסר על שימוש במטבעות ובנכסי קריפטו ברכישת סחורות ושירותים בשבוע שעבר.

ביום שישי האחרון, מחיר הביטקוין צנח, לאחר החלטת הבנק המרכזי בטורקיה, ביותר מ -4 אחוזים, ומפלגת האופוזיציה העיקרית בטורקיה מתחה ביקורת על החלטה זו.

הבנק המרכזי בטורקיה אישר את הסיבה מאחורי החלטתו מכיוון שנכסים אלה אינם כפופים למנגנוני רגולציה, פיקוח או סמכות רגולטורית מרכזית.

Meet the entrepreneurs bringing bitcoin to institutions | TechCrunch