חיזבאללה עירק חושש שיפורק יחד עם אלחשד אלשעבי כחלק מהסכם איראן-סעודיה

בתחילת השבוע פרסמו אתרי חדשות בלבנון כי " הסיבוב הראשון של הדיאלוג הסעודי-איראני בעירק חיובי ועלה על הציפיות, ובשבוע הבא הפגישה השנייה בבגדאד!".

הרבה מהנאמר שם לא נודע אך על פי הצהרות גופים שונים ,הקרובים לאיראנים, עולה כי סעודיה דורשת מאיראן לפרק את המיליציה הנאמנה לה, והנחשבת הגדולה ביותר בעיראק – כוחות הגיוס העממיים – " אלחשד אלשעבי" , המונה עשרות אלפי חיילים שחומשו ואומנו על ידי איראן וממלאים את פקודותיה, אפילו אם הן בניגוד לאינטרס העיראקי , מולדתם. 

العراق: بوادر انقسام في "الحشد الشعبي" - Alghad

מפקד גדודי חיזבאללה עירק – كتائب حزب الله في العراق, אבו עלי אל-אסקארי, הדגיש היום, יום חמישי, 22 באפריל 2021, כי כוחות הגיוס העממיים לא יפורקו בשום צורה שהיא, ובכך הוא הרחיק את יחידותיו מכל תפקיד במשא ומתן הסעודי – איראני  בעירק.

אל-אסקארי אמר בציוץ בטוויטר: "אלחשד אלשעבי לא יפורק, ואם זה יקרה (בהנחה בלתי אפשרית), ההתנגדות האיסלאמית תקלוט את לוחמי המיליציה בכל הדרגים והתפקידים."

הוא הוסיף, "כמו שאמר אל-חג' אל-אמין: לא נמסור את כלי הנשק שלנו אלא ביד האימאם אל-חג'ה. תנו לעיניכם לאשר, הו מוג'אהדין, והאשימו את כעס הברית הציונית והאמריקאית-סעודית. "

אל-אסקארי הדגיש, "שכולם יידעו שאנחנו לא צד לשום משא ומתן שמנהלת הישות הסעודית בעירק."

ראוי לציין כי בתשעה באפריל אירחה בירת עיראק, בגדאד, משא ומתן בין המשלחות האיראניות לסעודיות, וצפוי סבב משא ומתן נוסף בין שתי הצדדים.