איום רוסי על טורקיה שלא למכור כטב"מים לאוקראינה

רוסיה מודאגת מעסקה אפשרית בה אוקראינה תרכוש כטב"מים בזמן שיחסי קייב עם מוסקבה מתוחים באזורי הגבול המשותף.

סוכנות " TASS " הרוסית דיווחה כי סגן ראש ממשלת רוסיה יורי בוריסוב אמר, ביום רביעי, לאחר נאומו השנתי של הנשיא ולדימיר פוטין בפני האסיפה הלאומית, כי רוסיה תבחן מחדש את האפשרות לשיתוף פעולה צבאי וטכני עם טורקיה, אם אנקרה תמכור כלי טיס בלתי מאוישים לאוקראינה.

הסוכנות ציטטה כי הבכיר אמר, כשנשאל במסיבת עיתונאים אם רוסיה תפסיק את שיתוף הפעולה הצבאי-טכני עם טורקיה, אם אנקרה תעביר מל"טים לאוקראינה, "נשקול כל מקרה לגופו."

עיתון טורקי דיווח ב -15 באפריל, וציין מקור ללא שם, כי אנקרה מוכנה למכור כלי הנשק ומזל"טים מתוצרתה לכל המדינות כולל רוסיה.

המקור ציין כי אנקרה עשויה למכור נשק "לאחר משא ומתן ועם הגעה לתנאים מקובלים ומוסכמים" מכיוון שהמל"טים "אינם מכוונים נגד רוסיה או נגד כל מדינה אחרת."

ב -12 באפריל הצהיר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בהתייחסו לדיווחים לפיהם אנקרה עשויה למכור כטב"מים לקייב, כי מוסקבה דחקה במדינות האחראיות, כולל טורקיה, "לנתח את המצב ולהצהרות העוינות האינסופיות של המשטר בקייב" והזהיר אותם לא להבעיר את המצב עם השאיפות הצבאיות שלהן.

ובשנת 2019 אוקראינה קנתה ובדקה מל"טים טורקיים מדגם Bayraktar TB2, ומתכננת לקנות להם תחמושת חכמה מסוג MAM-L המיוצרת על ידי חברת Roketsan הטורקית.

המתיחות החריפה עם מוסקבה, שהציבה בשבועות האחרונים עשרות אלפי חיילים סמוך לגבול אוקראינה, גרם לחשש בקייב מפני מבצע צבאי רחב היקף.

אוקראינה מאשימה את רוסיה בחיפוש אחר תירוץ לפלישה לשטחה, ואילו מוסקבה טוענת כי היא "לא מאיימת על אף אחד", ומגנה במקביל את "הפרובוקציות" האוקראיניות.

במלחמה במזרח אוקראינה נהרגו יותר מ -13,000 בני אדם מאז שהחלה בשנת 2014 לאחר שמוסקבה סיפחה לשטחה את חצי האי קרים.

מל"ט הטורקי של נאט"ו רושם את כוחו של Bayraktar TB2