העימותים מתחדשים בין צבא סוריה למשמרות המהפכה האיראנים בא-רקה

העימותים בין משטר אסד למיליציית "חטיבת פאטימיון" של מיליציית "משמרות המהפכה האיראנים" במחוז א-רקה שבמזרח המדינה – חודשו, לאחר שהמשטר מנע מהמיליציה לפתוח מטה חדש עבורה.

אמג'אד אל-סארי, דובר רשת "עין אל-פוראט", הצהיר בהודעה ל-"סוכנות התקשורת זייתון " כי כוחות המשטר מנעו ממיליציית " פאטימיון " לקחת מטה חדש בשבילם בעיירה זור שמר – زور شمر  ובפאתי מעאדן – معدان, ממזרח לא-רקה.

הוא הוסיף, "דיוויזיה 4 ומיליציית אלבו חמאד, המזוהה עם מה שמכונה" צבא השבטים", העלו כוננות בקרב כוחותיהם הצבאיים בזור שמר, לאחר שמנעו ממיליציית פאטימיון להיכנס לבית הספר היסודי " צור שמר " כדי להפוך אותו למטה צבאי.

זה הביא את מיליציית "פאטימיון" לחזור לעמדותיהם בעיירה מעדן עטיק – معدان عتيق, הנמצאת בשליטת המיליציות האיראניות והמשטר באזורים הכפריים של דיר א-זור.

הוא ציין כי היחסים בין המיליציות האיראניות למיליציות הנתמכות על ידי הרוסים עדים לסוג של מתח כתוצאה מזה ששני הצדדים מאשימים זה את זה בריגול באזורי הפריסה שלהם ובמפקדות שלהם.

ראוי לציין כי מעת לעת פורצים עימותים בין אנשי המיליציה, בין אם הם נאמנים לרוסיה או לאיראן, עקב סכסוכים על חלוקת רכוש גנוב ושלל ביזה ,  כמו גם על רקע מאבקי שליטה.