נשיאת מפלגת השין פיין באירלנד התנצלה היום על רציחתו של הלורד מאונטבטן

נשיאת מפלגת השין פיין, מארי לו מקדונלד, התנצלה היום על רציחתו של הלורד מאונטבטן, דודו של הנסיך פיליפ והמנטור של הנסיך צ'רלס, שנהרג בשנת 1979 יחד עם נכדו בן ה-14, נער בן 15 ששימש איש צוות וחמותה של בתו כאשר המחתרת האירית פוצצה את הסירה שלו במהלך מסע דיג ליד חופי אירלנד.

בריאיון לרדיו של הטיימס הלונדוני, נשאלה מקדונלד אם היא רוצה להתנצל בפני יורש העצר הבריטי על החיסול של בן משפחת המלוכה. . "הצבא והכוחות המזוינים שקשורים לנסיך צ'רלס ביצעו המון פעולות אלימות באי שלנו", אמרה. "אני יכולה לומר שאני כמובן מצטערת שזה התרחש, זה שובר את הלב".

מדובר בהבעת הצער הפומבית הראשונה של מנהיג בשין פיין, המפלגה שהייתה הזרוע הפוליטית של המחתרת האירית. קודמה בתפקיד, ג'רי אדמס, שנפגש עם הנסיך צ'רלס בפעם הראשונה לפני שש שנים, הביע חרטה על הפיגוע, אולם הוסיף כי מאונטבטן "ידע את הסכנה כאשר הגיע למדינה הזו. ה-IRA סיפק סיבות ברורה להוצאה להורג הזו. מה שה-IRA עשה לו זה מה שמאונטבטן עשה לאחרים כל חייו".

מקדונלד הוסיפה כי היא בטוחה שהנסיך צ'רלס "יעריך מאד שהתפקיד שלי כרגע הוא להוביל מלפנים, בזמנים האלה". "אני מאמינה שהתפקיד שלנו כולנו הוא להבטיח שאף ילד, שום משפחה אחרת, בלי קשר למי שהם, יעמוד מול הטראומה ושברון הלב שלמרבה הצער היה משותף לכל הצדדים", אמרה. "יש לי מחויבות מוחלטת ואחריות מוחלטת להבטיח שאף משפחה לא תעבור את זה שוב. ואני שמחה לשוב על כך בסוף השבוע שבו המלכה שלכם קברה את בעלה האהוב".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי

לקראת שבירת השיא: קיצור תולדות המלכה - ידיעות אחרונות

קרדיט לתמונה: ידיעות אחרונות