"מובלות בסירות"- בכיר אמריקאי חושף יתרונות מל"טי תקיפה של איראן

למרות שזו הפעם הראשונה שמיליציות עירקיות הנאמנות לאיראן משתמשות במזל"טי תקיפה בהתקפותיהן, גורם בכיר בצבא ארה"ב מזכיר כי שיטה זו אינה חדשה אצל פלגים פרו-איראניים אחרים באזור. 

"הפלגים הפרו-איראניים מצויידים כעת במזל"ט CES-04 מתוצרת איראנית ששימשו בעבר את החות'ים בהתקפותיהם נגד ערב הסעודית", הוא מסביר לסוכנות הידיעות הצרפתית. 

בינואר יורטו מל"טים תוקפים מעל ארמון המלוכה בריאד, לאחר ש"שוגרו מדרום עירק", לדברי הגורם הצבאי, שהעדיף להישאר אנונימי.

באותה עת הופצו דיווחים, שהטילו על הפלגים העיראקים את האחריות למה שקרה. 

מזל"ט על "סירה " 

הבכיר האמריקאי, ששמו לא נחשף על ידי סוכנות "פראנס פרס", ממשיך ומספר כי למיליציות הפרו-איראניות "יש כעת מזל"טים המסוגלים לשגר טילים ולטוס למרחק של 1,200 עד 1,500 ק"מ, אם הם מחוברים למיכלי דלק (חיצוניים), והם יכולים להגיע ליעד באמצעות מערכת המיקום הגלובלית GPS" .

כדי למנוע זיהויו באמצעות מכ"ם, ניתן גם "להעמיס אותו על סירה מבצרה" בדרום עירק, וכך להתקרב למטרות מסוימות במפרץ. 

עם זאת, היעדים היו מקומיים בתקיפה בליל רביעי בארביל ובבסיס בשיקה הטורקי.

הפלגים הנאמנים לאיראן, המבקשים לסיים את כל הנוכחות הזרה בעירק, בין אם אמריקאים ובין אם טורקיים, חצו קו ,ביום רביעי בלילה, על ידי ביצוע פיגוע באמצעות מל"טים ,לראשונה, טכניקה הנהוגה באזורים אחרים במזרח התיכון, על פי מומחים.

בליל היום השני של הרמדאן בכורדיסטאן בצפון, האירועים הואצו לאחר יום שקט, כאשר מזל"ט "החמוש ב-TNT", על פי הרשויות הכורדיות, התפוצץ בתוך בסיס כוחות הקואליציה הבינלאומיים בהובלת ארה"ב  שבשדה התעופה ארביל, ובמקביל נהרג חייל טורקי מפגיעת טיל במרחק 50 ק"מ מהמקום. 

חמדי מאליק, חוקר במכון וושינגטון, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "כטב"מ מתאבד שימושי במיוחד בתקיפה מסוג זה. היא מאפשרת להתחמק מאש ארטילרית וסוללות הגנה אווירית נגד טילים", כמו אלה שהוצבו על ידי האמריקנים כדי להגן על כוחותיהם בארביל ובגדאד. 

לאחר עשרות מתקפות טילים, שבוצעו לעיתים קרובות ממתקני שיגור שהוצבו על משאיות , המכוונות לאינטרסים של ארה"ב באזורים עירקיים שונים, מתקפת המזל"טים מהווה הסלמה ואינדיקציה לכך שקבוצות חמושות הנאמנות לאיראן יעשו שימוש בכלי נשק מגוונים ", לדברי מאלק.  

'פנים פתוחות'

"התקפה זו מעידה על תחילת עימות", אמר האנליסט הפוליטי העיראקי איסאן אלשמארי, מצדו. "אחרי המתקפה הקודמת בארביל ציפינו שהעניין יסתיים ויוגבלו  התקפות אלה, אך הישנותן מנבא עימות גלוי". 

לפני חודשיים נהרגו קבלן זר מהקואליציה הבינלאומית ואזרח עירקי בפיגוע טילים בארביל. במקביל, מיליציה פרו-איראנית הודיעה כי היא "תקפה בסיס טורקי", "אך התקפה זו מעולם לא אושרה ", לדברי מאלק. 

ביום רביעי בלילה, קבוצה לא ידועה פרסמה באפליקציית טלגרם הודעות  על מתקפת ארביל בערוצים פרו-איראניים. מומחים מאמינים כי הקבוצה מהווה חזית חדשה למיליציות הפרו-איראניות המהוות חלק מהמנגנון הממלכתי הרשמי בכוחות הגיוס העממיים (אלחשד אלשעבי), אך הם ממשיכים לבצע פיגועים מחוץ למסגרת הרשמית של אלחשד.

קשה לקבוע מי אחראי להתקפה באופן מיידי, אך מפקדי כוחות הגיוס העממיים איימו בעבר על הטורקים, שבמהלך 25 ​​השנים האחרונות הקימו 10 בסיסים צבאיים בכורדיסטן מבלי שהרשויות הכורדיות או העירקיות הצליחו לעשות דבר בנוגע לזה.

القتل الرخيص.. الدرون الصينية في سماء الشرق الأوسط