מבזקי חדשות ליום 18-4-21

*- בלארוס: שירות המודיעין מודיע כי ניסיון לרצוח את הנשיא אלכסנדר לוקשנקו סוכל.

*- פריצת דרך במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן מתגבשות הבנות בשיחות – בקרוב כתב נסח ראשוני המתאר כיצד יתגבש ההסכם.

*- סוריה אקספרס. בלילה עברה ספינת המטען הרוסית פיזמה דרך הבוספורוס לכיוון הים התיכון. ספינה עמוסת ציוד טכני / צבאי פונה מנובורוסייסק לנמל טרטוס הסורי.

*- אל-מיאדין: איראן הגדילה את רמת המוכנות הצבאית וההגנתית.

*- ביום שישי בערב (17 באפריל), נהרג איש כוחות של ה- IRGC כתוצאה מפיגוע בציר הכפר זיווה לפיראנשאהר, בחלק המרכזי של העיר פיראנשאהר באיראן.

הוא נסע על ציר זיווה לפיראנשאהר כשנפגע מכמה כדורים בראשו ובחזה על ידי אדם או אנשים שזהותם עדיין לא ידועה.

*- העיתון קיהאן האיראני : התשובה לפעולה מעשית נגד מתקני הגרעין באיראן היא נקיטת צעדים מעשיים כנגד מתקני הגרעין של המשטר הציוני.
בתגובה לאירוע נתנז, על איראן לנקוט צעדים נגד מתקן דימונה בישראל.

*- שגריר הרשות הפלסטינית בסוריה מחמוד אל-ח'אלידי נפטר.

*- דיווח ראשוני שיוצא כעת ומענין במיוחד: מוסקבה מגרשת 10 דיפלומטים אמריקאים ומכניסה 8 חברי הממשל הנוכחי ולשעבר בארה"ב לרשימת איסור הכניסה לרוסיה, כך על פי כלי תקשורת רוסיים. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ואולי הנתון המדהים מכולם שמסביר את המשבר הכלכלי החמור באיראן – כדי לאזן את תקציבה לשנה הנוכחית היא צריכה מחיר של 304 דולר (!!) לחבית נפט. לעומתה קטר זקוקה למחיר הנמוך ביותר בין כל מדינות ערב כדי לסיים את השנה בתקציב מאוזן -כ-46 דולר לחבית. (דורון פסקין)

*- ארדואן ממשיך לקנוס את גוגל

"מועצת התחרות הטורקית" השיתה קנס בגובה של 36.65 מיליון דולר על חברת גוגל עקב מה שהוגדר ניצול "מעמדה הדומיננטי בתחום שירותי חיפוש האינטרנט". המועצה מסרה כי גוגל נתנה עדיפות להשוואות המחירים שלה בתחום התיירות. בהודעה שפורסמה ביום חמישי נמסר כי גוגל צריכה בתוך תקופה של ששה חודשים להבטיח כי המתחרים לא ייפגעו ולדווח על הצעדים שנקטה למועצה כל שנה במשך חמש השנים הקרובות.

גוגל הגיבה כי שירותי החיפוש שלה נועדו לענות ביעילות על דרישת הצרכנים למידע וכי הצעותיה בתחום הנסיעות והאירוח מגבירות בפועל את התחרות.

אין זו הפעם הראשונה שטורקיה קונסת את גוגל. בשנה שעברה הושת על ענקית האינטרנט קנס בשווי של כ-25 מיליון דולר על מה שהוגדר "גישה לא הוגנת לשטחי פרסום". (דורון פסקין)

*- מה דעתכם על חדר שמשקיף לכיכר א תחריר?

מצרים הרשמית מכחישה כוונה למכור את בניין "מוגמע א תחריר" אחד הבניינים המפורסמים ביותר המשקיפים על כיכר א תחריר בלב קהיר. המוגמע הוקם בשנת 1951 והוא שימש בעבר את משרד הפנים המצרי וכן משרדי ממשלה נוספים. בכך הפך סמל לביורוקרטיה המצרית המסורבלת. ברשתות החברתיות פורסם לאחרונה על הכוונה למכור אותו למשקיעים באמצעות "קרן מצרים הריבונית". הבניין בן 14 קומות והוא משתרע על שטח של 28 אלף מ"ר.

הממשלה הבהירה כי היא מציעה למשקיעים הסכם לשיפוצו ולפיתוחו של המבנה אך לא למכירתו. הכוונה היא להפוך אותו למבנה רב תכליתי כך שישמש כבית מלון וכן יעשה בו שימוש לצרכים מסחריים, תרבותיים ועוד. הממשלה מתחייבת כי הנכס יישאר בבעלות ממשלתית אך הפיתוח נועד להגביר את התשואה הכלכלית מהמבנה ההיסטורי. (דורון פסקין)

*- שלושה מטוסי F-35 חדשים נוספים שנשלחו על ידי לוקהיד מרטין לחיל האוויר טסים כעת משדה התעופה Ft Worth, ארה"ב, לאיים האזוריים. לאחר עצירה ימשיכו בטיסתם לעבר בסיס נבטים.