ארגון מורדים חדש הוקם בגולן הסורי ובדרעא כדי להלחם באיראנים ובחזבאללה

בשנת 2018 הצליחו כוחות צבא סוריה בסיוע מיליציות איראניות וחיזבאללה להשתלט מחדש על כל דרום סוריה וכן על כל אזור הגבול עם ישראל. מיליציות המורדים שפעלו בתא שטח זה התפרקו מנשקם ורובם עשו סולחה עם המשטר הסורי והצטרפו לצבא סוריה כחלק מהמערך הלוחם. חלקם ,שלא הסכימו לסולחה עשו את דרכם לצפון סוריה למחוז אידליב והצטרפו שם לכוחות המורדים הפועלים שם עד היום.

למרות שליטת הצבא הסורי על כל שטח דרום סוריה אש המרד לא דעכה ופעילות המורדים מעולם לא פסקה.

בחודשים האחרונים פעילות המורדים נסקה לגבהים חדשים ואנו עדים להתנגשויות מזויינות מידי יום באזור מה שאילץ את צבא סוריה להזרים כוחות צבא רבים על מנת להחזיר את הביטחון לאזור . לא בהצלחה יתרה.

היום אנחנו מתבשרים כי כוחות המורדים בדרום סוריה עלו שלב והחלו באיחוד כוחות המורדים על מנת ליעל את לחימתם באיראנים ובחיזבאללה אך גם בכוחות צבא סוריה המצייתים לפקודות מאיראן . 

יש לציין כי גם רוסיה פועלת באזור ולא בטוח בכלל שפעילות המורדים להגברת יעלות פעילותם הצבאית בדרום סוריה הם לצנינים בעיני הרוסים.

 

ארגוני המורדים החמושים של האופוזיציה הסורית מכריזים על מערך חדש בדרום סוריה שיאפשר להם להתעמת באופן יעיל יותר  עם כוחותיו של בשאר אל-אסד (צבא סוריה) ואיראן!
כמה קבוצות חמושים (שפעם נקראו "מורדים") הקימו מועצה צבאית באזורי דרום סוריה, במטרה להתמודד עם הפרויקטים של איראן ומיליציית חיזבאללה בדרום סוריה.
קליפ קולי שהופץ ברשתות החברתיות בסוריה מדבר על הכרזה על המערך החדש.
הקבוצות החמושות אמרו כי המיליציה החדשה נושאת את השם "איגוד בני הדרום" – “تجمع أبناء الجنوب” , וכוללת קבוצות חמושים מאזורי דארעא והגולן הסורי שבדרום ובדרום מערב סוריה.
הגורמים הקשורים לעניין הסבירו כי המטרה הרצויה בהקמת אירגון שכזה הוא כינוס הכוחות הצבאיים בדרום סוריה כדי להתמודד עם ההתרחבות השיעית ובמיוחד חיזבאללה, ולהילחם בסוחרי סמים ומפיציהם.