מבזקי חדשות ליום 17-4-21

*- ערוץ הטוויטר של שר החוץ הישראלי: מתחילים את המפגש האסטרטגי המרובע הראשון של שרי החוץ של קפריסין, יוון, איחוד האמירויות וישראל. צעד ממשי ראשון להרחבת ההשפעה החיובית של הסכמי אברהם. זהו מפגש חשוב שיניב שיתופי פעולה אזוריים, קידום פרויקטים בנושאי האנרגיה, התיירות והמאבק בקורונה.

שמחתי לדון איתם גם על נושאים בעלי חשיבות רבה לאזור כולו כשבראשם המדיניות האגרסיבית של איראן וערעור היציבות במזרח התיכון הנובע ממנה. ישראל נחושה להגן על עצמה בפני כל ניסיון לפגוע בריבונותה ובאזרחיה, ותעשה כל שיידרש על מנת למנוע מהמשטר הקיצוני להשיג נשק גרעיני ולחמש שלוחותיו.

תמונה

*- חיזבאללה נערך לתרחיש של קריסה בלבנון ואוגר מזון ודלק.

*- על פי תמונות הלוויין האחרונות שפורסמו ממיקום ספינת סאוויז, משחתת איראנית (עם המפרט של משחתת סאהנד) נשלחה לים סוף לתמוך בספינה זו והוצבה באזור זה מאז 8 באפריל 2021. משחתת "Sahand" היא ספינת מלחמה מתוצרת איראנית שיש לה סיפון מסוקים, כלי נשק נגד מטוסים, תותחים נגד ספינות, טילי קרקע-קרקע וטילי קרקע-אוויר וכו ', ובעבר שימשה עם ספינות מלחמה איראניות אחרות. ביצע פעולות בדרום אמריקה, בים סוף וכו '.

*- משרד ההגנה הרוסי מודיע: מטוס קרב רוסי מדגם מיג-31 יירט מטוס ריגול אמריקני מדגם בואינג RC-135 מעל האוקיינוס השקט לאורך החוף הדרום מזרחי של חצי האי קמצ'טקה. על פי ההודעה מערכות הבקרה האוויריות הרוסיות זיהו את המטוס האמריקאי שטס מעל האוקיינוס השקט לכיוון גבול רוסיה. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי טיסתו של מטוס הקרב התבצעה תוך עמידה קפדנית בכללים הבינלאומיים לשימוש המרחב האווירי. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- דובר המג'ליס (הפרלמנט האיראני) קאליבף הודיע שאיראן העשירה אתמול לרמה של 60% אוראניום.

*- אריה יצחקי הוא היסטוריון צבאי וסופר, העוסק בעיקר במלחמות ישראל בעת החדשה. בשנים האחרונות מתמקד במחקר אסטרטגי עדכני ומתמחה בעיקר בסוגיית הנשק הגרעיני האיראני. חולק בתקיפות על הערכות קהילת המודיעין הישראלית בנושא, וטוען כי איראן היא מדינה עם נשק גרעיני ומשנת 2011 בעלת יכולת לשגר ראשי קרב גרעינים מורכבים על גבי טילים בליסטים .ב- 2003 העריך ראש המוסד דגן כי לאיראן תהיה פצצת גרעין ראשונה ב- 2007. לראשי אמ"ן היתה הערכה שונה. תחילה דובר על מאי 2005 ואח"כ על 2008. לאחר מכן חלה תפנית מעניינת לחומרה- קברניטי קהילית המודיעין הודיעו כי התאריך יהיה סוף 2009 וזה בניגוד גמור להערכות המודיעין האמריקני שהעריך כי האיראנים ישיגו את הפצצה בין 2010 – 2015 .

*- נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מצב חירום לאומי בגלל האיום על הביטחון הלאומי שמציבה רוסיה.

במכתב לקונגרס האמריקאי אשר שוחרר ב – 15 לאפריל מאת הנשיא ביידן " הנפקת צו מנהלי המכריז על מצב חירום לאומי ביחס לאיום חריג ויוצא דופן לביטחון הלאומי, במדיניות החוץ, ועל הכלכלה של ארצות הברית הנשקף כפי שצוין על ידי פעילויות זרות מזיקות של ממשלת הפדרציה הרוסית".

*- הטלוויזיה האיראנית הרשמית שידרה אמש קריאות מלחמה הקובעות: "בית בטוח לא יישאר בתל אביב." והרס ערב הסעודית. תקוף את השטן; (הכוונה לארה"ב).

*- צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי שבוצע לעבר שטח ישראל

המטרות שהותקפו: אתר לייצור אמצעי לחימה, מנהרת הברחת אמצעי לחימה ועמדה צבאית

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה, מנהרת הברחת אמצעי לחימה ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב.

*- זה מה שהשאיר אחריו דאעש בבית במוסול :

האוצרות של דאעש ממשיכים להתגלות. ביום חמישי הודיעה משטרת מחוז נינווה בעיראק כי אנשיה איתרו במחבוא באחת הדירות בעיר העתיקה של מוסול אוצר שהשאירו מאחוריהם אנשי הארגון הג'יהאדיסטי. לפי הדיווח מדובר בסכום של 1.5 מיליון דולר במזומן (שטרות של 100 דולר), 17.5 מיליון דינאר עיראקי, 15 ק"ג כסף שהיה אמור לשמש לייצור מטבעות וכחצי קילו של מטבעות זהב. עוד נמצאו 265 גרם של מתכת בלתי מזוהה וכן 17 ק"ג של מטילי כסף. בעיראק מעריכים כי האוצר הזה הוטמן על ידי אנשי "משרד האוצר" של דאעש או בשמו הרשמי – "בית מאל אלמסלמין". (דורון פסקין)