המנכ"ל בורלא: מנה שלישית אפשרית למתחסנים בפייזר תוך שנה מיום החיסון

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר כי אלו שקיבלו את החיסון של חברת  פייזר / פוינטק נגד נגיף הקורונה, יצטרכו ,ככל הנראה, מנת חיסון נוספת, תוך 12 חודשים מיום החיסון המלא.

בורלא הוסיף במהלך ראיון לרשת " CNBC " האמריקאית, "חשוב מאוד להגן על קבוצת האנשים העלולה להיות חשופה לזיהום בנגיף."

בורלא ציין כי מינוני הזריקה השלישית מתוצרתם יהוו כלי חשוב מאוד במאבק בזנים חדשים של נגיף הקורונה.

דו"ח מגזין " Business Insider " קבע כי זיהומי הקורונה ככל הנראה לא ייעלמו, ולכן יצרני החיסונים עובדים קשה על מנת לפתח מינונים משופרים להילחם בזנים החדשים, וכדי לספק הגנה חדשה כאשר עוצמת החסינות הנרכשת פוחתת כתוצאה מהחיסון מהראשון.

תוצאות המעבדה האחרונות עבור פייזר הראו כי לאנשים שקיבלו את החיסון של החברה תהיה חסינות מפני הנגיף למשך חצי שנה לפחות, לאחר שקיבלו את החיסון הדו-מינוני הראשון.

החיסון של מודרנה הראה גם רמת הגנה גבוהה שישה חודשים לאחר מועד קבלת החיסון הדו-מינוני הראשון, אך מדענים עדיין לא בטוחים בגיל החסינות הנרכשת מפני החיסונים.

ומומחים לתרופות – כולל בורלא – מאמינים כי חיסוני נגיף קורונה יהפכו להליך שנתי שגרתי, ממש כמו חיסונים נגד שפעת, על פי "Business Insider".

הדו"ח ציין כי הזן הדרום אפריקאי של נגיף הקורונה מעורר דאגה בקרב המומחים. מחקרים מצביעים על כך שהחיסונים של חברות  Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson ו- AstraZeneca יעילים פחות משמעותית כנגד זן זה, אך מחקרים אלה בדקו רק חסינות נרכשת נגד נוגדנים.

מחקר חדש הצביע על כך שתאי T – סוג של תאי דם לבנים הממלאים תפקיד חשוב במערכת החיסונית של בני האדם – עשויים לזהות זנים חדשים של הנגיף, כולל זנים העלולים להתחמק מהנוגדנים.

פייזר ומודרנה עובדים על פיתוח חיסוני מאיץ נגד זן "B.1.351", הידוע כזן הדרום אפריקאי.

מנכ"ל מודרנה, סטפן בנסל, אמר ל"ביזנס אינסיידר "כי הוא מקווה שעד הקיץ הזה יהיה להם חיסון מורשה על מנת להגביר את חסינותם של אנשים מפני הנגיף לפני עונת הסתיו.

في آخر يوم من 2020.. منظمة الصحة العالمية تمنح موافقتها الطارئة على لقاح  فايزر-بيونتك المضاد لكورونا