מצרים מואשמת בהברחת נשק אסור בתוך משלוחי תרופות ללוב

הדובר הרשמי של חדר המבצעים של סירת אל-ג'אפרה – سرت الجفرة, עבד אל-האדי דארה, אמר לרשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית "אלחורה" כי שני מטוסים מצריים העבירו נשק ותחמושת לעיר סבהא – سبها שבדרום-מערב לוב, שהיה מוסתר בתוך מטען תרופות.

דובר צבא מצרים אמר, ביום שלישי, כי שני מטוסי תובלה צבאיים המריאו מבסיס האוויר קהיר מזרח לשדה התעופה סבהא בלוב, כשהם נושאים טונות של סיוע רפואי שניתן על ידי משרד הבריאות המצרי למדינת האחות הלובית.

הוא הוסיף כי שליחת עזרה רפואית באה " תוך יישום הוראות הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, ובמסגרת התמיכה והסולידריות של מצרים עם העם הלובי והאחווה בנסיבות שונות, ונועד לתרום להקלת הנטל על אזרחי לוב. . "

אך דארה אומר כי למרות שהמשלוח כולל משטחי תרופות, הוא כלל גם נשק ותחמושת מצרית שנועדו לתמוך בכוחותיו של מרשל ח'ליפה חפטר, מפקד כוחות מזרח לוב (צבא לוב הלאומי). בינתיים הפסקת האש שנכנסה לתוקף בסתיו האחרון מחזיקה מעמד.

במארס האחרון מסרה ממשלת ההסכם הלאומי , הנתמכת על ידי טורקיה , את סמכותה הביצועית לידי ממשלת האחדות הלאומית הזמנית, כדי לאחד את לוב.

תהליך המסירה העלה שאלות לגבי תפקידו ועתידו של הגנרל חפטר, שלא השתתף רשמית בשיחות הפוליטיות בחסות האו"ם.

משרד הבריאות של ממשלת האחדות הלאומית בלוב הודיע, שלשום, על הגעתם של שני משלוחי תרופות וציוד רפואי שהטיסה מצרים לשדה התעופה הבינלאומי סבהא, בתיאום עם משרד הבריאות של ממשלת האחדות הלאומית.

הצד הלובי הביע תודה "על המאמצים שעשתה מצרים (…), והדגיש את חשיבותו של סיוע זה בתמיכה במגזר הבריאות הלובי בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניו, במיוחד לאור התפשטות נגיף הקורונה" – כך על פי דובר הצבא.

לוב, שהייתה עדה לכאוס ומלחמת אזרחים מאז נפילת משטרו של מועמר קדאפי בשנת 2011, מנסה לסיים את המחלוקת הפוליטית ולהביא את המדינה לבחירות דמוקרטיות שנקבעו לסוף השנה.

שכירי חרב רוסים , מקבוצת וגנר, שנשלחו לתמוך בגנרל חפטר, עדיין מוצבים סביב העיר סירטה ובאזורים אחרים במדינה. הם הואשמו בהטמנת מוקשים באזורים אזרחיים מדרום לטריפולי כשנסוגו בשנה שעברה.