הליכת פילים … עובדות על המפציץ האמריקאי שמנצח מלחמות

המפציץ B-52 (Stratofortress) נחשב לאחד הנכסים החשובים ביותר של חיל האוויר האמריקני, שמציג את הסעתו על המסלול לפני ההמראה במהלך שנקרא "הליכת פילים". 

שיירת המטוסים הללו השיקה את האימון האווירי האחרון שלה מבסיס "ברקסדייל" בלואיזיאנה, שם ארצות הברית ממשיכה להפעילם מדי פעם, כחלק מאסטרטגיה של הפגנת כוח והרתעה, על פי דו"ח שפורסם במגזין "נשיונל אינטרסט".

"הליכת פילים " הוא מונח צבאי המתוארך למלחמת העולם השנייה כאשר שיירת המטוסים הללו נעים ברצף על המסלול לקראת המראה.

מכוניות ה- B52 משמשות רבות להרתעה
מפציצי ה- B52 משמשות למטרות הרתעה

מפציצים אלו הם בין המטוסים החשובים ביותר שמשתתפים בתמרוני נאט"ו, שטסים בדרך כלל באזורים שונים באירופה, מכיוון שהם "נתפסים כתורמים עיקריים לביטחון מדינות הברית, על ידי מתן יכולת התקפית עולמית."

מפציצי B-52 מסוגלים לשאת נשק גרעיני ואמצעי לחימה חזקים אחרים
מפציצי B-52 מסוגלים לשאת נשק גרעיני ואמצעי לחימה קטלניים אחרים

מטוסים אלה, הידועים עוד מעידן המלחמה הקרה, יכולים לשאת טילים מונחים מדויקים המסוגלים לשגר עד כ -500 סוגי נשק גרעיני ארוך טווח שונים, והם יכולים לשאת את הפצצה האסטרטגית, "P61-7" ואת פצצת "B83-1 ", על פי דיווח קודם של סוכנות הידיעות הצרפתית.

ה- B-52 מסוגל לשאת טילים גרעיניים
ה- B-52 מסוגל לשאת טילים גרעיניים

ה- Stratofortress יכול לשאת עד 70,000 פאונד של תחמושת, ויש לו טווח לחימה אפשרי של מעל 8,800 מיילים ללא צורך בתדלוק אווירי.

מטוס B-52
מטוס B-52

מטוסים אלה יכולים להכריע כל קרב, מכיוון שהם מספקים סיוע אווירית בהתקפה ובהגנה, והם יכולים לכסות שטחים נרחבים תוך כדי טיסה בשמיים, מכיוון שיש להם מכ"מים "פוטו-אלקטריים" ואינפרא-אדום, על פי אתר האינטרנט של " US Air פאור ".

מטוסי B-52 נכנסו לשירות לפני כמעט 7 עשורים
מטוסי B-52 נכנסו לשירות לפני כמעט 7 עשורים

מטוסים אלה החלו לטוס לפני כ -7 עשורים, מכיוון שהיה מטוס הסילון המלא הראשון עם 8 מנועים, ומשקלו 177,000 ק"ג, על פי אתר בואינג .