כרזות בטורקיה שואלות את ארדואן: "איפה 128 מיליארד הדולרים?"

מקור ב"מפלגת העם הרפובליקנית "ל-" Al Arabiya.net ": קיים משבר כלכלי במדינה, העולה בקנה אחד עם דיבורים על מיליארדים שנעלמו, מה שאולי מצביע על אובדן של יותר מצביעים פוטנציאליים למפלגת השלטון.

סוגיית השחיתות הפיננסית הממשלתית בטורקיה חזרה לעלות שוב לאחר שרשויות הביטחון הסירו מהכבישים שלטים שעליהם נכתב " איפה 128 מיליארד הדולר ?" טייפ ארדואן ושר האוצר לשעבר שלו בזבזו אותו במהלך כהונתו, בה החזיק במשך שנים לפני התפטרותו בנובמבר אשתקד.

כרזות ששואלות על כסף שנעלם

גורם במפלגת האופוזיציה הגדולה הדגיש כי "ממשלת טורקיה נזהרת מלהתגרות בסוגיית השחיתות הפיננסית משום שהיא משפיעה על הפופולריות של בסיס מפלגת השלטון שנפל לאחרונה" , והסביר כי " קיים משבר כלכלי במדינה. , ובמקביל לדיבורים על מיליארדים שנעלמו, פירושם לאבד יותר ממצביעיו הפוטנציאליים. "

ראש "מפלגת העם הרפובליקנית" קרא בעבר לנשיא טורקיה ולחתנו אל-ביירק לחשוף את גורלם של מיליארדי דולרים שנעלמו מקופת המדינה. ביותר מראיון אחד ששודר בטלוויזיה אמר קיליסדרולו: "אם הסכום הזה כבר נמצא באוצר המדינה, אז למה זה לא נמסר?"

מנהיג האופוזיציה הטורקי מאשים ארדואן וחתנו בבזבוז סכומי כסף עצומים במהלך כהונתו של האחרון כשר אוצר במשך מספר שנים.

ארדואן עם חתנו ברט אלבייראק

ביום רביעי שעבר מתח קיליסדרולו, במהלך ראיון בלעדי ל- Al Arabiya.net  ביקורת על מדיניותו של נשיא טורקיה ואמר כי שלטונו "עריץ" ו"אינו מתאים לדמוקרטיה ".

הוא גם הדגיש את הצורך של טורקיה להיפטר מסמכותם של "איש אחד" ו"מקבל ההחלטות היחיד ".

עוד אמר כי "הביצועים הכלכליים החלשים של טורקיה נובעים בעיקר מניהול כלכלי ופיננסי כושל, מכיוון שאין מדיניות מוניטרית או פיסקלית רציונאלית והגיונית, מכיוון שקבלת ההחלטות השונות מתקבלות ע"י אדם אחד", בהתייחס לנשיא טורקיה.

הוא הוסיף, "טורקיה זקוקה לרפורמות כלכליות מבניות, אך לא ניתן להשיג זאת בשלטון הנוכחי, מכיוון שהאוטוקרטים אינם יכולים להטמיע את הדמוקרטיה", והדגיש כי "הממשלה בראשות ארדואן איבדה את האמון הפנימי והחיצוני".