זעזוע במערכת הפוליטית בקוריאה הדרומית

מנהיגי המפלגה הדמוקרטית השלטת הודיעו על התפטרותם אחרי שהאופוזיציה הצליחה לנצח בבחירות לראשי הערים של סיאול ובוסאן שהתקיימו אתמול.

הו סה-הון ממפלגת כוח העם שבאופוזיציה נבחר לראש עיריית סיאול אחרי שקיבל 57.5 אחוז לעומת 39 אחוז למועמד המפלגה הדמוקרטית, פארק יאנג-סון. בבוסאן, העיר השנייה בגודלה במדינה, ניצח פארק האונג-ג'ון מכוח העם עם 63 אחוז לעומת קים יאנג-צ'ון מהמפלגה הדמוקרטית שסיים עם 34 אחוז.

לנוכח התבוסה, הודיע היום קים טאה-ניון, מנהיג המפלגה הדמוקרטית שמחזיקה ב-174 מתוך 300 מושבי האסיפה הלאומית, כי הוא לוקח אחריות ומתפטר, ויחד עמו נקטו בצעד דומה עוד שבעה מבכירי המפלגה. "באמצעות הבחירות האלה, העם נתן למפלגה הדמוקרטית משימות רבות", אמר קים במסיבת עיתונאים, שבה הוא ויתר המתפטרים התכופפו שוב ושוב כדי להביע את צערם.

הבחירות גם נחשבו למבחן חשוב לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הנשיא המכהן, מון ג'יאה-אין מהמפלגה הדמוקרטית, מסר בתגובה כי הוא רואה את תוצאות הבחירות בתור "נזיפה" מהציבור. הוא הבטיח למלא את חובותיו "עם התנהגות צנועה ומתוך תחושה כבדה של אחריות", תוף התמקדות במגפת הקורונה, בשיקום הכלכלה, בייצוב איכות חייהם של התושבים ובעקירת השחיתות.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי