בכיר אמריקאי: בגדאד לא ביקשה את עזיבת כוחותינו בסבבי הדיאלוג האסטרטגי

אתמול התפרסמו בכלי התקשורת הערביים ידיעות ,שצוטטו מפי בכירים עיראקים , לפיהן בקשה עיראק מארה"ב לפנות את כל כוחותיה הלוחמים מאדמת עיראק ולהשאיר בה רק מדריכים ומומחים צבאיים.

ממלא מקום עוזר שר החוץ האמריקאי לענייני המזרח הקרוב, ג'וי הוד, אישר בראיון בלעדי לאתר החדשות "אל-חורה" כי ממשלת עירק לא ביקשה במהלך הדיאלוג האסטרטגי בין ארצות הברית לעיראק, שהתקיים ביום רביעי, להוציא את כוחותיה הלוחמים מעיראק. 

הוד הסביר כי ארצות הברית, ממשלת עירק, הקואליציה הבינלאומית ומיליציית הפשמרגה השיגו רבות בהתמודדות עם דאעש, בהבסתו ובפירוק משטרו. עם זאת, הוא הוסיף, "התבוסה המוחלטת של דאעש טרם הושגה ועלינו להמשיך להילחם בהם יחד. הסכמנו שהוועדות הטכניות של הוועדה הצבאית המשותפת ייפגשו להמשך הדיון כדי לקבוע את התמהיל המתאים של אמריקה וכוחות הקואליציה הבינלאומית שחייבים להישאר במדינה כדי להשלים את המשימה. "  

על שינוי המשימה של כוחות ארה"ב והקואליציה הבינלאומית בעירק, אמר הוד, "התחולל שינוי מאז 2014 ועד עכשיו וכוחותינו מתמקדים כעת באימון, ייעוץ,  והצטיידות בקרב הכוחות העיראקים הרודפים אחרי דאעש ונמשיך לעשות זאת בתיאום עם המומחים הצבאיים בוועדה המשותפת."

US military presence in Iraq in spotlight