מסמכים אמריקניים סודיים חושפים פרטים מדהימים על המנהיג החדש של "דאעש"

מסמכים סודיים חשפו את בגידתו של מנהיג בארגון "דאעש" בשם "האמיר מוחמד סעד עבדול רחמן אלמולה" (אבו איברהים אל-קוראשי) – “أمير محمد سيعد عبد الرحمن المولى” (أبو إبراهيم القرشي), כאשר נכלא בעירק בשנת 2008.

והמסמכים שפרסם המרכז ללוחמה בטרור בינלאומי באקדמיה הצבאית האמריקאית "ווסט פוינט", הם מנת המידע השנייה אודות חלקו של אלמולה.

הוא חשף פרטים על עשרות אנשי דאעש בעירק במהלך מעצרו בכלא בוקה בדרום עירק, בשנת 2008, שהיה תחת שליטה בריטית.

דיווחים ומסמכים מודיעיניים העלו כי מנהיג דאעש הנוכחי סיפק מידע מודיעיני לכוחות ארה"ב, דבר שהקל על מעצרם של עשרות חברי אל-קאעידה, על פי הדיווח ב"טלגרף ".

ובדיווח של העיתון "האינדפנדנט" נאמר כי אל-מולה נודע בכינוי "ח'ליף וואשי (הקנרית)" לאחר שחשף את סודות הארגון בפני החוקרים האמריקאים כשהוא מאחורי סורג ובריח.

המסמכים החדשים חשפו את עוינותו כלפי הלוחמים הזרים שהחלו לזרום למזרח התיכון במספרים גדולים באותה תקופה, והראו גם את התנגדותו החריפה של אלמולה להשתתפות הנשים בלחימה.

בדיווחים עולה כי מספר 2 בארגון "המדינה האיסלאמית בעירק" באותה תקופה, אבו ג'אסם אבו קסווארה המרוקאי, נהרג בידי כוחות ארה"ב שמונה חודשים לאחר שאלמולה מסר עליו מידע.

אלמולה צייר בפני החוקרים במהלך מעצרו תוכנית של המחנה בו שהה מנהיגו, מערבית למוסול, וסיפק כינויים שונים שעזרו לזהותו, וסיפק עוד תאורים אמינים , כולל כלי הרכב בהם השתמש והמקומות בהן הוא נהג לבקר.

המסמכים החדשים גילו גם כי אלמולה סיפק מידע מפורט על הקמת הבסיס העיקרי של האירגון במוסול, על מבניו הצבאיים, הביטחון הפנימי במחנה המינהלות ואמצעי התעמולה.

האיש נתן לחוקרים מיקומים שאפשרו לאתר את חבריו החמושים, כמו למשל שוק ספציפי בו יתאספו ויאכלו.

מדיווחי החקירה עולה כי אלמולה ניסה בשלב מסוים ליצור "ציור פנים ממוחשב" (קלסתרון) של לוחם סעודי המכונה "ג'ראללה".

הוא סיפק תיאורים מדויקים של כמה מעמיתיו, מה שסייע בזיהוים, וכלל ביטויים כמו "לחיים שמנמנות", "מבטא ערבי", "משקפיים עם מסגרות כסף" ו"מתנדנד כשהוא הולך ", על פי דיווח האינדפנדנט .

הוא גם מסר מידע נרחב על צוות התקשורת של קבוצת "אל-פורקאן", וגילה את מיקומם ואת העיתוי הטוב ביותר לעצור אותם.

הרורו אינגרם, חוקר בכיר בתכנית הקיצוניות באוניברסיטת ג'ורג 'וושינגטון, אמר לעיתון הבריטי כי המסמכים "ירעידו את האמון" הלוחמים בהנהגת דאעש.

הוא הוסיף, "מה שהמסמכים חושפים ,ככל הנראה, הוא שלארגון יש בעיה בדרג הבכיר ביותר של הארגון, ויושב שם ח'ליף בוגד."

וושינגטון הציעה פרס של עד 10 מיליון דולר לכל מי שמסר מידע על אלמולה.