בכיר איראני: איבדנו את השליטה על מגפת הקורונה

מספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה באיראן שובר שיאים זה היום השני ברציפות,  והגיע ל -20,954 מקרים ביום, עלייה מדהימה במקביל לעיכוב בפעולות החיסון.

גל ההידבקויות החדש גרם לממשלה להטיל מגבלות חדשות, ביום רביעי, במספר ערים גדולות, שבועיים לאחר חג הנוברוז, או ראש השנה האיראני, כאשר מיליונים נסעו לחופים.

בדיווח של " סוכנות איי פי " נאמר כי נראה כי אין פלא שמספר הנדבקים שובר שוב ושוב שיאים ובמיוחד בתקופה שבה חלוקת החיסונים מתעכבת ברחבי הארץ, המונה 84 מיליון תושבים.

יוזמת Kovacs להפצת חיסונים באופן שווה ברחבי העולם סיפקה כ- 700,000 מנות של חברת AstraZeneca רק לאיראן, בתקופה בה מדינות אחרות הצליחו לחסן מספר גדול בהרבה.

שר הבריאות האיראני סעיד נאמאקי הורה על סגירת כל הפארקים, המסעדות, המאפיות, מכוני היופי, הקניונים והספריות ביום רביעי בבירה טהראן.

נאמאקי הודיע ​​כי 250 ערים אחרות באיראן מסווגות כ-"אזורים אדומים ", שהן המסוכנות ביותר מבחינת שיעור העברת הנגיף הגבוה בקרב תושביה, מה שאומר ש -85 אחוז מאזורי המדינה צבועים באדום או בכתום, שזה פחות מהאדום מבחינת קצב ההתפשטות.

מוקדם יותר השבוע הזהיר נאמאקי מפני עלייה נוספת במספר הנדבקים, והשר אמר כי הרשויות "איבדו שליטה" על מה שהוא כינה "קורונה המשתולל".

מספר הנידבקים בקורונה באיראן, ביום רביעי, עלה קלות מהשיא הקודם שנרשם ביום שלישי, 17,430.

יום רביעי הוא הגרוע ביותר מבחינת נדבקים בקורונה, שכן המגפה הגיעה לשיאה לפני יותר מארבעה חודשים.

גורמים רשמיים האשימו את ההתכנסויות והנסיעות במהלך חופשת נוארוז ואמרו כי אי עמידה בכללי ההתרחקות החברתית היא הסיבה לכך.  

كورونا في إيران | ایران اینترنشنال