בפרשת ההתנקשות בחרירי:בית הדין הבינלאומי דוחה את ערעורו של סלים עייאש

בית הדין הבין לאומי המיוחד ללבנון הודיע, שלשום, כי הוא דוחה את הערעור על ההכרעה נגד סלים עייאש, שהורשע ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי.

על פי מה שנכתב באתר הרשמי של בית המשפט, "לשכת העררים בבית הדין הבין לאומי המיוחד ללבנון החליטה ברוב קולות שופטיה כי לסנגורים המייצגים את הנאשם שהורשע, מר סלים ג'מיל עייאש בהיעדרו, אין את הזכות החוקית והיכולת להגיש ערעור על פסק הדין ומכוח העונש שקבעה לשכת הערכאה הראשונה בתיק נגד עייאש ואחרים. "

רפיק חרירי היה ראש ממשלת לבנון לפני התפטרותו באוקטובר 2004, אך הוא נרצח בפברואר 2005 כאשר מחבל מתאבד פוצץ משאית מלאה בחומרי נפץ בזמן ששיירתו המאובטחת עברה ברחובות ביירות והרגה 22 בני אדם ופצעה 226 אחרים.

ב- 18 באוגוסט, בתום משפט בן שש שנים, סברו השופטים כי יש מספיק ראיות כדי לקבוע כי עייאש היה לב ליבה של רשת משתמשי הטלפונים הניידים שריגלו אחר חרירי בחודשים שקדמו להתנקשותו. 
הם אמרו בפסק דינם כי עייאש "אשם באופן שאינו שלא ניתן לעירעור"  בכל חמשת האישומים שהוגשו נגדו, תכנון מזימה שמטרתה לבצע פעולת טרור וביצוע פעולת טרור עם מטען חבלה ובכוונה להרוג את חרירי תוך שימוש בחומרי נפץ ורצח בכוונה תחילה של  21 אנשים אחרים  תוך שימוש בחומרי נפץ ופציעת  226 אנשים תוך שימוש מכוון בחומרי נפץ."

סלים עייאש נותר חופשי, שכן מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה סירב להסגיר אותו, יחד עם שלושה נאשמים נוספים, שבסופו של דבר זוכו.

בסוף החודש שעבר הקצה משרד החוץ האמריקאי פרס בגובה של 10 מיליון דולר עבור מידע על מקום הימצאו או זהותו של עייאש, או מי שימנע ממנו לבצע פעולות טרור בינלאומיות נגד אדם או רכוש אמריקאי.

בהודעת המשרד תואר עייאש כ"פעיל בולט ביחידה  121 של חיזבאללה, שהיא חוליית התנקשות שמקבלת את פקודותיה ישירות ממנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. "

ההצהרה הוסיפה כי עייאש השתתף במאמצים לפגוע באנשי הצבא האמריקני.

ההצהרה הצביעה על כך שעייאש נולד ב -10 בנובמבר 1963 בעיירה חרוף שבדרום לבנון, והתגורר בכמה אזורים בלבנון, כולל אלחדת', נבטייה ופרבריה הדרומיים של ביירות.