לבנון: ממגורות התבואה שנהרסו בנמל ביירות מהוות סכנה לשלום הציבור

בדו"ח שפורסם ביום שני הזהירו מומחים כי יש להרוס את ממגורות התבואה בנמל ביירות, לאחר שנפגעו קשות בפיצוץ שהחריב, בקיץ האחרון, חלקים נרחבים מבירת לבנון ,מכיוון שהממגורות בסכנת התמוטטות.

خبراء يطالبون بهدم صوامع الحبوب المدمرة في مرفأ بيروت - الخليج الجديد

חברת "אמן הנדסה" – "أمان إنجنيرينغ", החברה השוויצרית שסייעה ללבנון בסריקת לייזר של שרידי הממגורות בנמל בעקבות הפיצוץ הקטלני ב -4 באוגוסט, אמרה כי מבנה הסילו הוא כיום "מבנה לא יציב ומתנדנד".

"ההמלצה שלנו היא להמשיך בפירוק גוש הבטון העצום הזה", הוסיפה החברה בדו"ח משלה, והזהירה כי "ככל שהתברר, לעמודי הבטון נגרמו נזקים חמורים … יהיה צורך לבנות ממגורות חדשות במיקום אחר. "

שר הכלכלה הלבנוני ראול נעמה – راوول نعمة אמר בנובמבר כי הממשלה תהרוס את שרידי הממגורה, שהייתה מחסן התבואה הגדול ביותר במדינה, בשל חששות לבטיחות הציבור. עם זאת, הרשויות טרם קיבלו כל החלטה בעניין זה. 

صوامع الحبوب المدمّرة في مرفأ بيروت آيلة للسقوط

ואחרי האבסורדים הללו, מבני הממגורות עם קונסטרוקציית הבטון הענקית, בגובה של 48 מטר וכושר המעמס העצומה של יותר מ -100,000 טון, נחשבו לאחד משסתומי הביטחון התזונתי של לבנון, ואילו היום הם הפכו לסמל של הפיצוץ הקטלני שהרג יותר מ 200 בני אדם ופצע יותר מ -6,500 אחרים. וגרם נזק קשה לנמל ולמספר שכונות בבירה הלבנונית.

הפיצוץ התרחש בהאנגר סמוך לאזור הממגורות בנמל שם ,במשך שנים,  אוחסנו כמויות אדירות של אמוניום חנקתי ללא כל אמצעי בטיחות, לטענת הרשויות בלבנון.

למעשה, מבנה הבטון הענקי של הממגורות ספג את עיקר עוצמת הפיצוץ ההרסני, והגן על חלקה המערבי של הבירה מפני נזק דומה לזה שנגרם לחלקה המזרחי.

خبراء: صوامع الحبوب المدمّرة في مرفأ بيروت آيلة للسقوط ويجب هدمها | القدس  العربي

בדו"ח שלה אמרה החברה השוויצרית, "העובדות מראות כי אין דרך להבטיח את בטיחות המבנים, אפילו לא בטווח הבינוני." 

החברה השוויצרית הוסיפה כי הנזק לממגורות היה כה קשה עד שממגורות אלו נוטות על צידן ב-2 מ"מ ליום, וזה הרבה מבחינה מבנית."

החברה העירה כי "לשם השוואה, מגדל פיזה באיטליה נטה בכ -5 מ"מ בשנה לפני התקנת אמצעים הנדסיים מיוחדים".

من بنى صوامع مرفأ بيروت؟ – إرم نيوز

برج بيزا المائل يستقيم! أشهر الأماكن الأثرية في إيطاليا يزداد استقامةً مع  مرور الوقت