מבזקי חדשות ליום 6-4-21

*- ג'ון קרי: ארצות הברית תמשיך להיות נוכחת במזרח התיכון.

*- איראן – מנכ"ל משרד הביון האיראני במחוז מזרח אזרביגאן הודיע לפני זמן קצר כי אמש נעצרו מספר מרגלים המשמשים בתפקידים מודעיניים במדינות שונות, בהם גם אזרח איראני בחשד שריגל לטובת ישראל. בהודעה מטעמו נמסר כי הנאשמים עסקו בהונאה, זיוף מסמכים, והכנה ורכישה ומכירה של צ'קים בנקאיים. "עד כה התגלו מהחבורה למעלה מ- 50,000 צ'קים בשווי 18,000 מיליארד ריאל" . (קרדיט: *המוח'אבראת* (http://t.me/TheMuhabrat)

*- במהלך 12 השעות האחרונות, כוחות משמרות המהפכה האיראנים, הביאו משלוח טילי נ"ט "מילאנו" מעיראק לשטחי סוריה. המשלוח הופץ למפקדתם באל-מיאדן מזרחית לדיר א-זור ובסיס אל-טלילה, ממזרח לחומס.

6 המשאיות נסעו בכביש מאלבוקמאל לאל-מיידין תוך עצירה בשוק אל-האל באל-מיידין, ושניים מהן פנו לעבר מטה החווה שנמצא כ -8 ק"מ מהעיר אל-מיאדין, והורידו את מטען המשוער שלהן של כ -50 טילים ומספר משגרים בתוך המטה.

המיליציות האיראניות הציבו מספר רב של כלי נשק כבדים כגון ארטילריה ומשגרי רקטות באזור החוות, שהפך לבסיס ענק.

ארבע המשאיות הנותרות המשיכו את דרכן לעבר פלמירה, והגיעו מלכתחילה למחנה טילילה השייך למיליציית פאטמיון ולמיליציות האיראניות בכלל, מזרחית לפלמירה.

המשאיות בתוך המחנה פרקו מטען משוער של כ- 100 טילים נגד שריון ו -12 משגרים, חלקם ישמשו לאימונים בתוך המחנה על מבנים ניידים ורכבים, ואוחסנו במחסני משמרות המהפכה בעיר פלמירה.

בעבר הובילו משמרות המהפכה כמה משלוחי תחמושת למחנה, שהפך לבסיס צבאי ענק המכיל טנקים, טילי "קטיושה", תותחי 120 מ"מ ומרגמות, בנוסף לטילי "גראד".

*- לבנון: 13 חיילי צה"ל חצו את הגדר הטכנית בעדיסה, מבלי לחצות את הקו הכחול, וסרקו את הכביש בליווי כלבי משטרה.

*- מיליציות איראניות בעיר אלבוכמאל, מונעות מכוחות מקומיים של מיליציית "חטיבה 47" (מיליציה איראנית) לשאת טלפונים ניידים בזמן שהם נמצאים ליד מחסומים.

החטיבה מהווה כ -20% מהמיליציות האיראניות באלבוקמאל ומורכבת מצעירים ששוכנעו להצטרף אליה לאחר שפיתו אותם בכסף. היא מנוהלת על ידי תא איראני סודי הממוקם בשכונת אל-ג'מיאת באל-בוקמאל, מרכז הפיקוח על תנועת חברי החטיבה והדרכה במיוחד ובדיר א-זור בכלל.

אחת המשימות החשובות של חטיבה זו היא הניסיון להלבין את תדמית המיליציות האיראניות באל-בוקמאל כדי לשכנע את הנוער להצטרף אליה. לכן, כל הפעולות המזיקות שמבצעת החטיבה מבוצעות בחשאי, בין אם גניבות או התקפות על אזרחים בדיר א-זור.

*- חדשות: מחמוד עבאס "אבו מאזן" נמצא בתרדמת ויש לו נסיגה בריאותית קשה SHFA News .

*- התיירות בדובאי לא מתאוששת

התיירות הנכנסת לאמירות דובאי רשמה ירידה במהלך פברואר 2021, בשיעור של 75.8% על בסיס שנתי, וזאת עקב השלכות נגיף קורונה. לפי נתונים שפורסמו על ידי מחלקת התיירות והשיווק המסחרי בדובאי, מספר התיירים הנכנסים במהלך התקופה הגיע ל 358,500, לעומת 1.48 מיליון בפברואר 2020. על פי הנתונים, הודו הייתה מקור התיירים הגדול ביותר עבור דובאי בפברואר 2021, ואחריה בריטניה, רוסיה, צרפת ומצרים. עוד עולה מהנתונים, כי מספר התיירים הנכנסים פחת ב -75.2% ל -810.2 אלף תיירים בחודשיים הראשונים של השנה הנוכחית, לעומת 3.27 מיליון בתקופה המקבילה של שנת 2020. יוזכר כי מספר התיירים בדובאי צנח ב -64% במהלך 2020 ל -5.51 מיליון לעומת 16.73 מיליון בשנת 2019. (קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין)

Dubai | City, Geography, & History | Britannica

קרדיט לתמונה:בריטניקה