מבזקי חדשות ליום 5-4-21

*- אתר החדשות הירדני "עמון" מדווח כי סגן ראש הממשלה ושר לענייני חוץ וגולים איימן ספדי חשף כי אדם הקשור לשירותי ביטחון במדינה זרה התקשר עם אשתו של הנסיך חמזה., והציע לארגן מטוס פרטי שיפנה אותה ואת משפחתה מירדן.אהוד יערי טוען שיש עיתונאים מגמתיים שמנסים בכוח להכניס את ישראל לאירוע כאילו היא עומדת מאחורי הרמיזות של הממלכה על מעורבות זרה (שכנראה היא סעודית)

*- ניסיון ירדני לקשור את ישראל לסיפור ניסיון ההפיכה. סוכנות הידיעות "עמון": קצין לשעבר במוסד הישראלי בשם רועי שפושניק התקשר לרעייתו של הנסיך חמזה והציע לה לספק מטוס פרטי כדי לחלץ אותה מירדן למדינה זרה". (יוני בן מנחם)

*- עשרות משאיות עמוסות קמח ושעורה נכנסו במהלך הימים האחרונים מעירק לסוריה דרך העיר אלבו כמאל, ממזרח לדיר אל אזור.

חומרים אלה ואחרים נכנסים מעיראק לסוריה על ידי מיליציית "חיזבאללה העירקית". הקמח המגיע מעיראק מתקבל על ידי חברה בדיר אל אזור בשם "אל רקד", המחלקת את המטען לשאר הנפות, ואילו אדם בשם "סייף קוסאי אל סייף" קולט את מטען שעורה, מעביר אותו למחסניו ואז מוכר אותו לסוחרים.

*- מחלקת המדינה האמריקנית: ביום השנה להתקפות הכימיות על חאן שייחון ודומא, משטר אסד צריך לתת דין וחשבון על הזוועות הללו.

*- עיראק: לפני זמן קצר מילציות שיעיות המגובות ע״י איראן שיגרו שתי רקטות לעבר בסיס חיל האוויר העיראקי בלד, במחוז סאלח א-דין שסמוך לבירת עיראק בגדד.

הבסיס מאכלס בתוכו חיילים מהקואליציה הבינלאומית בראשות ארה״ב, שתי הרקטות נפלו בסמוך לשטח הבסיס ולא דווח על נפגעים. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- תקשורת סורית: מה שמופץ על הגעתה של מסה ענקית של דו-גופרית לסוריה מוגזם, והושפענו ממנה כמה פעמים בעבר – המסה הגיעה כעת לחופי הים התיכון ונמשכת עד מחר חוצה את סוריה. – האנשים הנפגעים ביותר הם אלו הסובלים מאסטמה או אלו הסובלים מבעיות נשימה.

מטאורולוגים הזהירו אתמול, כי מסה אדירה של גז דו-חמצני "רעיל" פלשה לסוריה, לבנון ולמזרח הים התיכון הכללי.
תחזית מזג האוויר וחבר בוועדת המומחים בארגון המטאורולוגי העולמי, סאדיק עטיה, אמר בציוץ באמצעות טוויטר כי: "על פי מפות סביבתיות, גל עצום של גופרית דו-חמצנית (So2) נודד לכיוון לבנט, אז עירק וטורקיה. הוא נפלט על ידי הר הגעש אתנה על האי האיטלקי סיציליה, שהתפרץ אמש בפעם השבע עשרה ברציפות.

*- לבנון: ראש "המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת", חבר הפרלמנט לשעבר וואליד ג'ומבלט, איחל בהודעה באמצעות טוויטר "כל היציבות לירדן לנוכח תכניות ישראל ותוכניות המולדת האלטרנטיבית שמשה דיין ועמודי התווך של הציונות ההיסטורית. "

"מה שנדרש כדי להגן על ירדן, על יציבותה ושלטונה הוא מעל לכל דבר אחר, משום שההתרחבות הציונית לא תיפסק."

*- המשטרה האיטלקית הודיעה על מעצר קצין מהשגרירות הרוסית ברומא וסרן בחיל הים האיטלקי באשמת ריגול. בהמשך גורשו 2 דיפלומטים רוסים מאיטליה. רוסיה הודיעה כי הגירוש לא ישפיע על קשרי 2 המדינות.

*- ראש ממשלת מצרים לשעבר – כמאל אלג'נזורי – מת .

*- צבא סוריה שולח תגבורת צבאית כדי לסרק את האזור המדברי שבמזרח סוריה בואכה גבול עירק.

לפני שלושה חודשים איראן ורוסיה פתחו במסע טיהור של האזורים הכפריים של מחוז  דיר א-זור, במהלכו הם סרקו את האזור המדברי, שם פועלים הכוחות הבאים : חטיבת פתמיון הנאמנה לאיראן, דיוויזיה 17 של צבא סוריה , חטיבת אלקודס הפלשתינית וכוחות ההגנה הלאומית של רוסיה בחיפוי חיל האוויר הרוסי,כוחות  וגנר הרוסים הפועל יחד עם חטיבת פטמיון ודיוויזיה 5 להגנה על תחנה T 2.

יש מתח בין אזרחים לצבא סוריה הנמצאים במזרח המדינה, ומתח בין אזרחים למיליציות שיעיות, ורוסיה פועלת לפתור נושא זה בשינויים פרסונליים כמו מינוי האלוף חדר – اللواء خضر למפקד דיוויזיה 17.

מיליציות אלה עדיין אינן יכולות לעבוד זו עם זו בדרג הבינוני והתחתון, למרות ניסיונות לתאם ברמות הגבוהות יותר.

*- מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב: "קיום הבחירות הפלסטיניות יוביל לכך שהחמאס יוביל, בגלל חילוקי דעות פנימיים בפתח, שעלולים להוביל את עבאס לדחות את הבחירות."

*- השגריר האמריקאי בביירות: ממשל ביידן רוצה להרתיע את איראן בכל מקום, אפילו בלבנון.

*- וול סטריט ג'ורנל: שלוש סוללות טילי פטריוט, אחת מהן הוצאה מבסיס חיל האוויר הנסיך סולטן בערב הסעודית.

*- #ערב הסעודית – החות'ים הפציצו במכוון את ריאד וג'דה במהלך ביקורו של ראש ממשלת עיראק – אל-קאזמי. כמובן שהתקיפה התבצעה רק בתיאום איראני.

האם האיראנים רוצים לנתק את אלקזמי מסעודיה, או שהם רוצים להעביר אליו מסר מאיים?