האיראנים בוזזים עתיקות בקנה מידה נרחב במזרח סוריה המועברים לאיראן

מקורות מסרו לכלי תקשורת במזרח סוריה כי מיליציית משמרות המהפכה האיראנים מנעה ממומחי עתיקות רוסים להיכנס לאחד הכפרים במחוז דיר א-זור במזרח סוריה.

המקורות הצביעו על כך שהמיליציה מנעה ממומחים רוסים לבקר באתר העתיקות "מארי" “ماري” בעיירה אל-סיאל שבמחוז דיר-אזור, בפעם השנייה תוך 7 ימים.

סיור של משמרות המהפכה מנע כניסה של 3 מכוניות שהובילו מומחי עתיקות לאתר העתיקות מארי בכפר אל-סיאל שבכפר אל-בוקמאל.

המיליציה אילצה את הרוסים לחזור לעיר דיר א-זור, שבוע לאחר שסיור של מיליציית פתמיון חסם את דרכה של משלחת רוסית שהיתה מורכבת מארבע מכוניות ומנע ממנה להיכנס גם לאתר העתיקות – מארי.

אמג'אד אל-סארי, דובר רשת עין אל-פוראת, הסביר לסוכנות התקשורת זייתון כי המיליציות האיראניות, מאז תחילת שליטתן בשטח מרחב אלבוקמאל, דואגות לבזוז עתיקות סוריות ומבצעים חפירות באתרים ארכיאולוגיים. כמו באתר העתיקות מארי ובאתר העתיקות אל-סיאל –  السيال  ואתר העתיקות אלסאליחיה – الصالحية והעברת מה שניתן למצוא לשטח עיראק ומשם לאיראן.

ומיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים כבר החלו בחפירות באתר העתיקות  של העיר אלבוכמאל, מזרחית לדיר עזור, ובמיוחד באזור "תל אלחריר-מארי" – “تل الحرير – ماري”  בעיירה סיאל ובאתר העתיקות באזור צאלחיה הידועות בשמן "דורא אורויוס" – “دورا أورويوس” .

 

אתר העתיקות – "דורא אורויוס" : 

الكنيس اليهودي في دورا أوروبوس - صحيفة جسر

יש לציין כי באתר העתיקות באזור צאלחיה יש בית כנסת יהודי עתיק מאוד עם ציורי קיר מפרשת "משה בתיבה" וכן ישנה שם הכנסיה הנוצרית הראשונה בעולם .

אפשר וגורמים איראנים מעריכים כי הם יצליחו לקבל מחיר טוב במיוחד על מוצרי יודאיקה שהם יצליחו למכור בשוק השחור של חפצי האומנות העתיקים.

الكنيس اليهودي والكنيسة المسيحية في دورا أوروبوس (صالحية الفرات)-3- – الشرق  الأوسط الديمقراطي