סוד הציוץ של כהן על הנסיך חמזה ימים לפני סערת המעצרים בירדן

יומיים לפני שצבא ירדן דרש מאחיו למחצה של המלך להפסיק "את התנועות והפעילויות למטרת ביטחונה ויציבותה של ירדן", צייץ בטוויטר העיתונאי הישראלי אדי כהן ואמר כי בידיו מידע המצביע על כך שנסיך הכתר לשעבר, הנסיך. חמזה בן אל חוסין, "מנסה בכל הכוח להפוך למלך."

הנסיך חמזה הוא בנו הבכור של המלך חוסין המנוח מאשתו האמריקאית, המלכה נור. המלך עבדאללה הוציא את הנסיך חמזה מתפקיד נסיך הכתר בשנת 2004 במהלך שחיזק את כוחו.

ואחרי שירדן הודיעה, במוצאי שבת, כי היא מבצעת חקירות ביטחוניות מקיפות, שהביאו למעצרם של שר לשעבר, בן למשפחת המלוכה, ואחרים ששמם לא נחשף, חזרו משתמשי הטוויטר שוב לקרוא את הציוץ של כהן.

כהן אומר לאתר אל-חורה: "זאת פיסת מידע ששייכת לי, והוא לא פורסם על ידי העיתונות הישראלית. קיבלתי אותו מסוכנויות ביון הבקיאות בנושא, ובדקתי אותה גם דרך המקורות האחרים שלי. "

 

"בוודאי שהמידע הזה הגיע לירדן, בעקיפין," הוסיף.

אך מה שכהן כתב סותר מידע רשמי מועט שדלף על ההתפתחויות בירדן, שכן הנסיך חמזה אמר בהקלטת וידיאו כי עורך דינו הודיע דרך ה- BBC כי אינו שותף לקשירת קשר זרה לתקוף את "ביטחונה ויציבותה של ירדן".

על חוסר העקביות הזה אמר כהן: "אני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל לנסיך חמזה יש תפקיד במה שקרה. הקנוניה רחבה ולא קלה".

מנגד, השר לשעבר מוחמד דווודיה – داوودية התייחס לדברי האתר אל-חורה באומרו: "אלה האשליות והחלומות של הישראלי שאין להם בסיס בשטח. אין שום סיכוי להפיכה כלשהי, ואין שום סיבוה להפיכה. שביעות הרצון והרציונליות בירדן גבוהות מאוד ".

בעוד שהאנליסט-  הייל וועדן אל-דג'אח, אמר לאתר אל-חורה: "זו לא הפעם הראשונה שהוא מצייץ ציוצים כאלה; אלה שמועות."

הוא הוסיף, "המקור הישראלי מכוון נגד ביטחון ירדן", אך התייחס לקולות ירדניים אחרים המסיתים את זחית הפנים בירדן, לדבריו, והוסיף: "קולות אלה מנצלים את משבר קורונה, את המצב הכלכלי שמושפע ממנו ואת החוב. , על מנת ליצור בלבול והסתה. "

Jordanian princes Hashem bin al-Hussein (L) Hamza bin al-Hussein (C) and  Rashed bin al-Hassan (R) arrive at the opening of the…