וושינגטון: לסין אין אינטרס לראות את איראן מפתחת נשק גרעיני

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אישר, יום רביעי, כי כל הסנקציות הקשורות לאיראן נותרו בתוקף עד שיוסרו כחלק מהליך דיפלומטי.

הוא הוסיף כי "ממשל (ארה"ב) יטפל בכל מאמץ הקשור להתחמקות מהסנקציות, וציין כי" מדיניות הסנקציות שלנו לא השתנתה בשלב זה ואיננו רוצים להגיב על שיחות דו-צדדיות ספציפיות בעניין זה. " 

בתגובה לשאלת רשת הטלוויזיה האמריקאית –  "אל-חורה" אודות הערת משרד החוץ על ההסכם הסיני-איראני, אמר פרייס במסיבת העיתונאים שלו, "התחרות קובעת את יחס ארצות הברית עם סין, אך יש לנו במקרים מסוימים תחומים צרים. של התכנסות טקטית, ואיראן היא אחד מאותם תחומים, כך שסין משתפת פעולה במאמצים להגביל את תוכנית הגרעין של איראן. "

 

"סין היא חברה מרכזית בקבוצת P5 + 1, ולסין אין שום אינטרס לראות את איראן מפתחת נשק גרעיני שישפיע רבות על ערעור היציבות של האזור בו תלויה סין", הוסיף פרייס. 

דובר משרד החוץ האמריקני הוסיף כי "אנו מעורבים עם כל הצדדים, כולל סין, בנושא הקשור לתכנית הפעולה המקיפה המשותפת, ובשלב הבא, נהיה מוכנים לנהל דיאלוג משמעותי עם איראן, כדי להגיע ל חזרה הדדית לתכנית הפעולה המקיפה המשותפת, והחזרה הדדית להתחייבויות הנובעות מתכנית זאת. "

"אנו נמשיך גם להתקשר עם סין ומדינות אחרות כדי להרתיע אותם מנקיטת צעדים הקשורים לאיראן או כל נושא שמאיים על האינטרסים שלנו", הוסיף.

ולשאלה "האם ההסכם הסיני-איראני משנה את גישת הממשל האמריקני לנושא הגרעיני האיראני ולאזור כולו ?", אמר פרייס, "לא, זה לא משנה, ודווקא בגלל מה שהזכרתי קודם, אנו חולקים אינטרסים עם בייג'ינג בנושא הזה."

הבכיר האמריקני אישר, בקשר לסין, "אין לה שום עניין לראות את איראן משיגה נשק גרעיני, או שיהיו לה את היכולות להשיג נשק גרעיני, ומסיבה זו סין הצטרפה כחברה לקבוצת החמישה, וזאת הסיבה שיש לנו התכנסות אינטרסים זו, שנמשיך לעקוב אחריהם בזמן שאנחנו בוחנים אמצעים לחזרה הדדית למחויבות לתוכנית הפעולה המקיפה  המשותפת. "

الصين ترفض خطوات واشنطن لتمديد الحظر التسليحي على إيران - قناة العالم  الاخبارية