אחד המאפיונרים המבוקשים ביותר באיטליה נעצר לאחר שנדבק בקורונה

אחד המאפיונרים המבוקשים ביותר באיטליה, שעמד במרכזו של אחד מסכסוכי הדמים הקטלניים ביותר של הפשע המאורגן, נעצר בפורטוגל בעת שקיבל טיפול בשל הידבקותו בנגיף הקורונה.

פרנצ'סקו פלה (44), בוס בארגון הפשיעה נדרנגטה שידוע בכינוי "צ'יצ'ו פקיסטן", נעלם ממילאנו לפני כשנתיים, בעת שהמתין להכרעת בית המשפט העליון על מאסר העולם שנגזר עליו בשל הרשעתו ברצח. הוא הוכנס לרשימת 30 המאפיונרים המסוכנים המבוקשים ביותר של איטליה.

פלה היה דמות מרכזית במאבק השליטה בעיירה סן לוקה שבחבל רג'ו די קלאבריה, אחד המעוזים החשובים ביותר של הנדרנגטה. בשנת 1991, פרץ סכסוך בין כנופיית פלה-ווטארי-רומיאו לבין כנופיית סטרנגיו-נירטה אחרי שצעירים ששייכים לכנופיית סטרנגיו-נירטה השליכו ביצים על מועדון ספורט שהיה בבעלותו של אנטוניו פלה, ראש משפחת הפשע.

הסכסוך קיבל תפנית ב-31 ביולי 2006, כאשר פרנצ'סקו פלה עמד על מרפסת ביתו ואחז את בנו שזה עתה נולד. לפתע נפתחה לעברו אש ופלה נפגע בעמוד השדרה ומאז הוא נאלץ לשבת בכיסא גלגלים. כחמישה חודשים מאוחר יותר, הגיעה הנקמה, כאשר בערב חג המולד ניסו מתנקשים מטעמו של פלה לחסל את יריבו המרכזי, ג'ובאני לוקה נירטה, אולם הוא ניצל בעוד שרעייתו, מריה סטרנגיו, נהרגה.

הכנופייה היריבה לא שתקה. ב-15 באוגוסט 2007, ג'ובאני סטרנגיו, אחיינה של הנרצחת, ומתנקש נוסף רצחו שישה מקורבים לפלה ליד הפיצריה "דה ברונו" בעיר דיסבורג שבמערב גרמניה – אחד ממעשי הטבח המפורסמים ביותר בתולדות הפשע המאורגן באיטליה.

פלה נעצר במרפאה בפאביה בספטמבר 2008 ובשנת 2014 הוא נידון למאסר עולם אחרי שהורשע ברצח של סטרנגיו. בשנת 2018 הוא שוחרר ונדרש להישאר במילאנו עד להכרעת בית המשפט, אולם ביולי 2019, אחרי שהתפרסמה ההחלטה כי העונש יישאר על כנו, התברר כי עקבותיו של פלה נעלמו והוא הפך למבוקש.

גלויות קלבריה. נקודת המבט של Palmi. | Molo7 בלוג הצילום הסוכנות

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי