מבזקי חדשות ליום 1-4-21

*- הדו"ח השנתי לזכויות אדם שהוציא משרד החוץ האמריקני אומר כי 359 הריגות בלתי חוקיות אירעו בידי המשטר המצרי #السيسي בין ינואר לנובמבר 2019, רובם בצפון סיני #سيناء .הדו"ח הוסיף כי 75 בני אדם מתו בגלל רשלנות רפואית בבתי כלא, ו- 9 אחרים בגלל עינויים.

תמונה

*- מתברר כי מי שחילץ בהצלחה את האניה התקועה בתעלת סואץ היא חברה הולנדית אלא שמשטר א-סיסי במצרים, תוך שיתוף פעולה מלא מצד אמצעי התקשורת במצרים ,  לקח את כל הקרדיט לעצמו .

*- הרמטכ"ל הסיני ציין כי אחת הסיבות העיקריות מאחורי הנוכחות האמריקנית באפגניסטן היא שוואשינגטון #واشنطن רוצה לערער את היציבות בסין.

*- במהלך הכנס "תמיכה בעתיד סוריה והאזור"  האמירויות #الإمارات התחייבה לספק 30 מיליון דולר לתמיכה במאמצים הבינלאומיים להקל על סבלו של העם הסורי.

*- השגריר הסורי במוסקבה התחמק מלענות על שאלה בדבר האפשרות להזמין משקיפים בינלאומיים לפקח על הבחירות בסוריה וטען כי ההיערכות שלהם "עדיין נמשכת" .

*- דרושה חקירה בין לאומי… האו"ם פרסם דו"ח בו הוא חושף כי חיל האוויר הצרפתי הרג 19 אזרחים כשהפציץ מטרות במאלי שביבשת אפריקה.

תמונה

*- שר החוץ הקטארי הבטיח בשם ארצו תרומה של 100 מיליון דולר סיוע לעם הסורי על מנת להקל על סבלו .

תמונה

*- מחלת "שושנת יריחו" (לישמניה) הולכת ומתפשטת ברחבי החומס חומס בצפון סוריה.

תמונה

*- לבנון: בית הדין הצבאי בלבנון פסק את דינו של חסן דאוד ג׳אבר, מרצה לרפואה במספר אוניברסיטאות בלבנון, בגין ריגול למען מדינת ישראל, מסירת מידע על חיזבאללה והסתה כנגד ארגון הטרור. עונשו של חסן דאוד ג׳אבר צפוי להיות שבע שנות מאסר. בנוסף, אמש בית הדין הצבאי בלבנון פסק את דינם מוסטפא אחמד ואחמד בדרי, שני אזרחים סורים שמתגוררים בלבנון שעפ״י האישומים היו בקשר עם המודיעין הישראלי וסיפקו מידע על ארגון הטרור חיזבאללה. לשניים נשללה האזרחות בלבנון, מוסטפא אחמד נשפט לחמש שנות מאסר בעוד אחמד בדרי נשפט לשלוש שנות מאסר. ( 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- בכירים אמריקנים מאשרים בראיון ל- CBS כי רוסיה ממשיכה לבנות כוחות לאורך גבול אוקראינה, למרות שלא הוכרזו תרגילים באזורים בהם מתאספים הכוחות.

*- פיקוד צבאי של ארה"ב באירופה(EUCOM) מעלה דרגת כוננות לרמה הכי גבוה.

*- הצי השישי של ארה"ב מודיע כי כנף האוויר של נושאת המטוסים USS דווייט ד 'אייזנהאואר (CVN 69), הממוקמת במזרח הים התיכון, החלה לבצע משימות על פי התוכנית בהתאם להחלטה פנימית של קואליציית המדינות נגד טרור.

*- תמונת לווין אמריקאית של תרגיל חדש של שלוש צוללות רוסיות בקוטב הצפוני, ששברו את מעטה הקרח בעזרת צריחיהן, מציגה חור שחור גדול ליד אחת הצוללות. לדברי מומחה החור נוצר על ידי פיצוץ של טורפדו תת ימי מתחת לקרח. זה היה חלק מהתרגיל כדי שהצוללת מתחת לקרח תוכל לירות טיל בליסטי מהצוללת מבלי לשבור את הקרח.

*- חיל האוויר המצרי יפעיל מטוסי מיג-29 במסגרת תרגיל "מגיני הנילוס" יחד עם צבא סודאן.

*- נסראללה: בעלות הברית של אמריקה חייבות להבין כי סדרי העדיפויות של הממשל האמריקני הנוכחי כבר אינם תקפים באזורנו ונמצאים בירידה.

הישראלים מביעים את דאגתם מפיתוח ציר ההתנגדות הפועל לצבירת יכולותיו. על בעלות הברית של אמריקה לשקול מחדש את חישוביהן משום ש"היום עדיף להן מאשר מחר. " עסקת המאה נכשלה בגלל איתנותם של הפלסטינים ונפילת אחד מבעליו, טראמפ.

למעט ישראל, המזרח התיכון כבר לא יהיה בראש סדר העדיפויות ביחס למדיניות האסטרטגית של ארה"ב – משמע על מדינות האזור להפנים כי לא יקבלו תמיכה ממשל ביידן (סעודיה, לבנון ועיראק), לפחות הוא מפנים את המשך המחויבות האמריקאית לישראל.

*- לבנון: השופט החוקר בתיק הפיצוץ בנמל, מרחיב את החקירה בנושא הקשורים לחומרי נפץ. המנכ"ל לשעבר של הנמל שנעצר, בדרי דאהר, הודיע לו כי המטענים אוחסנו בהאנגר קודם למינויו, מכיוון שנתפסו בעבר כמה משלוחי נפץ לאחסון במחלקה 12.

*- מקורות מדווחים: בואינג 747 טיסת מטען צבאית מטהרן לדמשק-סוריה.