עימותים קשים בין מיליציות הנאמנות לאיראן ואלו הנאמנות לרוסיה בסוריה

עימותים אלימים התפתחו בין מיליציית גייס 5 של צבא סוריה הנאמנה לרוסים, לבין מיליציית "פתמיון" הנאמנה לאיראן, באזור הכפרי של פלמירה (תדמור), מזרחית לחומס.
דובר רשת עין אל-פראת, אמג'אד אל-סארי, אמר בהצהרה לסוכנות התקשורת "זייתון" כי העימותים החלו לאחר שסיור של מיליציית פאתמיון תקף חייל מגייס 5 לאחר שהלה העליב אותם.

כתוצאה מההתנגשויות בין שני הצדדים נפצעו שני אנשי מיליציית "פתמיון", בעוד שמגייס 5 לא נפגע איש, כך דיווח אל-סארי.

מסוק רוסי התערב כדי להגן על חיילי גייס 5, על רקע מתיחות מתמשכת בין שני הצדדים, לאחר שהפצועים הועברו לבית החולים הצבאי בעיר פלמירה.

ב- 11 במרץ, אנשי מיליצייה מדיביזיה 4 של צבא סוריה, בפיקודו של אחיו של בשאר – האלוף מאהר אל אסד, הרגה כמה לוחמים ממיליציות משמרות המהפכה האיראניים באזור הכפרי המזרחי של חלב.

 חיילי דיביזיה 4 הרגו 4  לוחמי משמרות המהפכה, בירי מקלעים מכיוון שהם לא עצרו באחת המחסומים בעיירה אלנשאמה – النشامة ברובע מסכנה, מזרחית לחלב.

על רקע זה עצרה מיליציית "פתמיון" הפרו-איראנית 8 לוחמים משורות דיביזיה 4, והביאה גם תגבורת צבאית מהעיר חלב למפעל הסוכר, מדרום לעיירה מסכנה, המורכב מכמה כלי רכב, ו- 33 לוחמים, רובם בעלי אזרחות אפגנית.

ראוי לציין כי עימותים פורצים מעת לעת בין אנשי המיליציה, בין אם הם נאמנים לרוסיה או לאיראן, עקב סכסוכים על שלל גניבות וחלוקת ביזה, כמו גם באי הסכמתם במסגרת המאבק להשיג השפעה באזורים בו הם פועלים.

על פי המידע העדכני האחרון האיראנים מקיימת נוכחות צבאית מסיבית באזור העיר תדמור תוך נקיטת פעולות התבססות נרחבות בכל האזור.