סוכל עוד ניסיון לפגוע באניות סוחר השטות בים האדום מול חופי תימן

הקואליציה: מבצע השמדת שתי סירות תופת הגיע לאחר מעקב אחר פעילות עוינת ולפני ביצוע ההתקפה הממשמשת ובאה על ידי מיליציית החות'ים נגד נתיבי הספנות הימיים

פיקוד הכוחות המשותף של הקואליציה הראה צילומים שתיעדו את התקפת והשמדתם של שתי סירות ממולכדות השייכות למיליציה החות'ית הנתמכת על ידי איראן מול מחוז חודיידה בצפון מערב תימן במוצאי שבת.

הקואליציה הצהירה כי השמדת שתי הסירות בוצעה לאחר מעקב אחר הפעילות העוינת ולפני ביצוע ההתקפה הממשמשת ובאה על ידי מיליציית החות'ים נגד נתיבי הספנות והסחר הבינלאומי במיצר באב אל מנדב ובדרום ים סוף.

הוא גם הבהיר כי פעולותיו הימיות לנטרול והרס יכולות ספציפיות של המיליציות הטרוריסטיות תורמים לקהילה הבינלאומית לשמור על ביטחון ויציבות והגנה על הניווט הימי ועל הסחר העולמי מפני הסכנה והאיום של המיליציה החות'ית והעומדים מאחוריה.

לפני התקפה קרובה

הקואליציה הודיעה על השמדתן של שתי סירות תופת ממולכדות השייכות למיליציה החות'ית, לפני שביצעה התקפה קרובה באזור  חודידה.

דובר הקואליציה הסביר כי המיליציה משתמשת בהסכם שטוקהולם כמטריה להפעלת מתקפות עוינות ממחוז חודיידה, המאיימת על נתיבי ספנות ימיים ועל הסחר העולמי.

ולפני כן, הקואליציה הערבית, התומכת במשטר הלגיטימי בתימן ,הודיעה כי יירטה והשמידה שתי סירות תופת מונחות מרחוק שהיו בדרכן לעבר אזור דרום ערב הסעודית.

תמונה